Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju, w której zamierza uczestniczyć 2,5 tys. przedsiębiorstw z Polski, będzie początkiem mocnej ekspansji polskich firm na Bliski Wschód i do krajów afrykańskich, uważa prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) Krzysztof Drynda. Komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Adrian Malinowski zapowiedział, że celem jest zaprezentowanie dorobku kulturowego, gospodarczego, naukowego i społecznego Polski oraz szans, jakie przed nią stoją – w sposób nowoczesny i unikalny. Agencja ISBnews objęła patronat medialny nad udziałem Polski w Wystawie, która rozpocznie się 1 października br.
„Światowa wystawa Expo w Dubaju jest pewnym zaczynem, pewnym początkiem mocnej ekspansji polskich firm na Bliski Wschód i do krajów afrykańskich. […] My podchodzimy do tego bardzo mocno gospodarczo. Ta wystawa będzie bardzo wyjątkowa, dlatego, że po pierwsze, pierwszy raz w historii jest organizowana w krajach arabskich; po drugie, pierwszy raz w historii będziemy mieli tak liczną reprezentację krajów afrykańskich; po trzecie, to jest czas po pandemii, kiedy światowa gospodarka wraca do trendów wzrostowych i to jest olbrzymia szansa, którą chcemy w tym czasie wykorzystać” – powiedział Drynda podczas konferencji prasowej.
Jak wskazał, dwa główne wydarzenia gospodarcze to Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 6 grudnia oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze, zaplanowane na 23 lutego.
„To będzie okazja do wymiany doświadczeń tych firm, które już funkcjonują na tych rynkach oraz szansa na zawieranie nowych kontaktów, a docelowo – kontraktów. To cały szereg spotkań B2B, prezentacji, seminariów, webinariów także dla tych, którzy nie będą mogli być obecni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich” – dodał.
Łącznie, podczas 6 miesięcy trwania wystawy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) spodziewamy się 2,5 tys. polskich firm, podkreślił także.
„Pawilon to również przestrzeń dla spotkań B2B, dla organizacji różnego rodzaju eventów, konferencji – tu spodziewamy się przynajmniej 300 polskich przedsiębiorców. Ponad 120 firm będzie obecnych, wspólnie z poszczególnymi regionami, województwami, które również będą reprezentować swoją ofertę i kulturalną, i turystyczną, ale również i gospodarczą. Podeszliśmy do tego bardzo wyjątkowo, bardzo innowacyjnie. Budujemy polski pawilon ze wsparciem polskich przedsiębiorców. Dzięki współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, blisko 400 polskich przedsiębiorców w ramach programu 'Go to Brand’ weźmie udział również w wystawie” – wymienił prezes.
Na dwóch forach oczekiwanych jest łącznie ok. 700 polskich przedsiębiorców. Ponad 200 podmiotów gospodarczych będzie prezentowanych w sposób multimedialny w pawilonie.
„Wszyscy zastanawiamy się jak będzie wyglądał świat po pandemii. Musimy dalej rozwijać się, wpierać firmy w kraju, na zagranicznych rynkach. Działamy tak, by kryzys wywołany pandemią stał się motorem do dalszego rozwoju polskiej gospodarki” – powiedział wiceminister w Ministerstwie Rozwoju i Technologii Grzegorz Piechowiak.
Komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Adrian Malinowski zwrócił uwagę, że na miejscu dostępni będą przedstawiciele ponad 190 instytucji i krajów.
„182 dni obecności to czas, który mamy zamiar wykorzystać absolutnie do granic możliwości, będziemy wyciskać niczym cytrynę do ostatniej kropli soku, aż polecą już ostatnie pestki. Ale wydaje się, że taki jest cel naszej obecności. I to ma działać zarówno na zasadzie prezentacji gospodarczej, ale także zaprezentowania absolutnie unikalnej, wyjątkowej opowieści o Polsce. Opowieści o Polsce, która będzie krajem niezwykle nowoczesnym, odpowiadającym standardom, a bardzo często wyprzedzającym to, o czym światowe media i decydenci myślą teraz” – powiedział Malinowski.
„Chcemy zaprezentować się, nie odżegnując się w żaden sposób od naszej historii, tradycji i kultury, ale pokazując, co jeszcze przed nami, pokazując nasz dorobek kulturowy, gospodarczy, naukowy, społeczny” – podsumował.
Hasło przewodnie polskiej prezentacji brzmi „Poland. Creativity inspired by nature”. Miejscem wystawy będzie Pawilon Polski o powierzchni ponad 2000 m2, z charakterystyczną drewnianą fasadą oraz rzeźbą kinetyczną symbolizującą stado ptaków, a także spektakularnym elementem ekspozycji – artystyczną instalacją multimedialną „Polski Stół”, podkreśliła Agencja.
Expo 2020 w Dubaju potrwa od 1 października 2021 roku do 31 marca 2022 roku. Na hasło przewodnie organizatorzy wybrali „Connecting Minds, Creating Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”.
Źródło: ISBnews