Rada nadzorcza Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) wybrała w postępowaniu kwalifikacyjnym Filipa Czernickiego na prezesa zarządu (od 12 kwietnia) oraz Marcina Michalskiego na członka zarządu (od 22 kwietnia), podała spółka.
„Dr Filip Czernicki ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży lotniczej i zarządzaniu zespołami ludzkimi. Pracując w PP Porty Lotnicze zajmował się inicjowaniem, prowadzeniem oraz nadzorowaniem realizacji takich projektów strategicznych jak Chopin Airport City, rozbudowa Lotniska Chopina do przepustowości granicznej, przebudowa układu drogowego wokół Lotniska Chopina. Przez kilka lat pełnił funkcję Prezesa Rady Nadzorczej Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów Sp. z o.o. W okresie 2006-2012 był pełnomocnikiem ds. uruchomienia lotniska w Modlinie. Nadzorował prace związane z opracowaniem i wdrożeniem strategii PPL oraz Planu Generalnego Lotniska Chopina. Przez wiele lat odpowiadał za wykonywanie polityki właścicielskiej oraz nadzór nad spółkami zależnymi w PPL. Prowadził analizy rynku potencjalnych inwestycji w sektorze lotniskowym oraz zarządzał portfelem projektów strategicznych w PPL” – czytamy w komunikacie.
Z kolei Marcin Michalski przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Banku Ochrony Środowiska. Wcześniej przez ponad 20 lat związany był z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, gdzie pracował m.in. jako dyrektor zarządzający. Pracując w strukturach BGK brał udział m.in. w przygotowaniu i realizacji programu konsolidacji finansów publicznych oraz w finansowaniu najważniejszych inwestycji mających wpływ na rozwój gospodarczy Polski, podano także.
Do prowadzonego postępowania konkursowego na stanowisko prezesa zarządu wpłynęło 8 aplikacji, zaś w konkursie na członka zarządu – 10 zgłoszeń, wskazało CPK.
Centralny Port Komunikacyjny jest spółką Skarbu Państwa powołaną do realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego obejmującego budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz koordynacji i realizacji inwestycji towarzyszących, w tym modernizacji istniejących oraz budowy nowej sieci linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury technicznej.
Źródło: ISBnews