Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły poziom sprzedaży o 12,3% w październiku, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 8,8%, a ich średnia wartość koszyka wzrosła o rekordowe 3,2%, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
Sprzedaż w październiku była o 10,3% wyższa niż we wrześniu, a odpowiadały za to: wzrost liczby zamówień (8,4%) i wzrost średniej wartości zamówienia (z 195 zł we wrześniu do 198,4 zł w październiku)
Październikowy odczyt wskaźnika wyniósł rekordowe 134 punkty wobec 121 pkt miesiąc wcześniej i 119 pkt rok wcześniej.
„Już sam układ kalendarza, czyli łącznie aż 10 poniedziałków i wtorków, tradycyjnie generujących wyższą sprzedaż, był dobrą bazą pod mocny wzrost. Do tego polscy sprzedawcy dołożyli m.in. znakomite wyniki w sprzedaży cross-border, przebijając zeszłoroczne liczby aż o 30%” – skomentował Head of Strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Z wyliczeń analityków BaseLinkera wynika, że sprzedaż cross-border prowadzona przez rodzime e-sklepy to jedna z lokomotyw obserwowanego prosperity w e-commerce. Wzrosła o 29,4% r/r. Jest to kolejny z rzędu bardzo duży wzrost, kilkukrotnie przebijający wskaźniki notowane przez e-sklepy na rodzimym rynku, podkreślono.
„Przedsiębiorcy z Polski mają szeroką ofertę produktową, relatywnie niskie koszty działania w porównaniu do zachodnich sąsiadów, korzystne położenie geograficzne. Do tego opierają się na bardziej zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych do prowadzenia biznesu, pozwalających na znaczną automatyzację procesów i wysoką jakość obsługi. Spodziewamy się więc dalszego wzrostu udziału cross-boarder w całości sprzedaży polskich e-sprzedawców. Jest też w tym duża zasługa ekspansji Allegro – od czasu wystartowania platformy w Czechach widzimy bardzo imponujące wzrosty sprzedaży polskich sprzedawców do naszych południowych sąsiadów” – podsumował Juśkiewicz.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews