FoodWell chce zwiększyć udział eksportu w sprzedaży do 20% do 2026 r. z 10% obecnie, a za priorytetowe rynki ekspansji zagranicznej uznała rynek europejski i USA, podała spółka.
„Widzimy olbrzymi potencjał w eksporcie i uważamy go za kluczowy dla rozwoju naszej firmy. Już teraz sprzedaż za granicą przynosi nam około 10% biznesu. Chcemy, żeby ten kanał dystrybucji rozwijał się najszybciej ze wszystkich. Plan minimum zakłada, że do 2026 roku podwoimy procentowy udział eksportu w naszych przychodach. Cel ambitny, ale możliwy do osiągnięcia, ponieważ wzmocniliśmy zespół, inwestujemy w niezbędne narzędzia, pogłębiamy współpracę z obecnymi klientami i intensywnie pracujemy nad pozyskaniem nowych. Zamierzamy również pracować z największymi sieciami na świecie, takimi jak 7-Eleven czy Whole Foods” – powiedział wiceprezes, CCO FoodWell Michał Czerwiński, cytowany w komunikacie.
Strategia spółki zakłada, że w Europie rynkami priorytetowymi będą Niemcy, Wielka Brytania, Francja, rynki Skandynawskie oraz grupa państw centralnej Europy.
Wskazano, że głównym produktem eksportowym ma pozostać kategoria batonów, ale również zyskać ma na znaczeniu w eksporcie kategoria śniadaniowa, rozwijana pod markami Bakalland oraz Purella Superfoods. W br. spółka planuje również eksportować nowy produkt z kategorii zamienników mięsa.
„Obecność w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Skandynawii, a także w regionie CEE, gdzie właśnie uruchamiamy swoje aktywności, pozwoli nam osiągnąć dynamikę rozwoju eksportu, w którą celujemy. Tutaj również chcemy nawiązać współpracę z głównymi marketplacami, ponieważ kanał online ma być silnym wzmocnieniem działań eksportowych” – dodał Czerwiński.
FoodWell (dawny Bakalland) jest obecny na ponad 50 rynkach, głównie poza Europą, m.in. w Japonii, Wietnamie, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). Produkty firmy są dostępne w ponad 20 tys. sklepów stacjonarnych na 3 kontynentach. Nazwa FoodWell jest nazwą korporacyjną z markami konsumenckimi: Bakalland, Delecta, Purella, BeRAW, Anatol.
Źródło: ISBnews