Furgonetka chce uruchomić otwartą sieć automatów paczkowych – Furgonetka BOX, podała spółka. Chce być jej operatorem i planuje wprowadzenie różnorodnych modeli automatów.
„Otwartość sieci automatów paczkowych Furgonetki oznacza, że mają być one dostępne dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych graczy, tj. nie tylko dla operatorów usług kurierskich, ale także dla firm z sektora e-handlu, deweloperów i wspólnot mieszkaniowych, a nawet bezpośrednio dla sieci handlowych, np. małych dyskontów spożywczych” – czytamy w komunikacie.
Furgonetka miałaby być operatorem nowej sieci.
„Jeśli chcemy stworzyć wspólną sieć dla różnych podmiotów, to nie możemy być dla nich konkurentem. Jako broker specjalizujący się w tworzeniu oprogramowania i pozyskujący użytkowników indywidualnych zawsze będziemy neutralni – nie jesteśmy i nie będziemy ani firmą kurierską ani platformą e-handlową. Dlatego Furgonetka to idealny kandydat do roli operatora takiej wspólnej sieci” – powiedział prezes Furgonetki Rafał Agnieszczak, cytowany w komunikacie.
Według Agnieszczaka, proces obsługi paczek w InPoście działa bardzo sprawnie i nie wydaje się, że można go zorganizować dużo lepiej. Ale uważa on, że można zadbać o większą elastyczność.
„Chcemy zaproponować więcej modeli automatów dostosowanych do różnych potrzeb klientów. Od małych 'skrzynek’ zlokalizowanych na obrzeżach osiedla mieszkaniowego do dużych kontenerów umieszczanych na podziemnych parkingach galerii handlowych czy hipermarketów. Rynek konsumenta jest dobrze wyedukowany i otwarty na innowacje. Z tej perspektywy np. niewielki automat na osiedlowym podwórku szybko się zapełni” – wyjaśnił prezes.
Furgonetka jest brokerem usług kurierskich. Planuje przekroczyć 200 mln zł przychodów w br., podano też w materiale.
„Od początku naszej działalności zajęliśmy się tą częścią rynku usług kurierskich, w którą nikt z dużych graczy nie chciał wchodzić. Skupiamy się na bardzo małych klientach, rozproszonych na terenie całego kraju. Efekt? Obecnie z naszych usług korzysta już ponad milion użytkowników. To warunki idealne do budowania otwartej sieci automatów paczkowych – na samym początku mamy duży poziom pokrycia i gęstą sieć potencjalnych klientów, a przy tym najbardziej rozpoznawalną na rynku markę” – dodał Agnieszczak.
Jak podaje spółka na swojej stronie internetowej, serwis Furgonetka wystartował w 2020 r. Sieć składa się z 300 punktów. Miesięcznie obsługuje ponad 800 tysięcy paczek, a z jej usług korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy.
Źródło: ISBnews