Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w dwóch lipcowych turach podpisała łącznie 50 aneksów waloryzacyjnych z 18 wykonawcami, w sierpniu były to kolejne 34 aneksy, we wrześniu – 8, podała GDDKiA. To łącznie 92 inwestycje realizowane przez 24 wykonawców, podała GDDKiA.
We wrześniu GDDKiA podpisała aneksy ze spółkami:
- Budimex (S5 Nowe Marzy – Świecie Południe)
- Fabe (DK42/DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego)
- Mirbud/Kobylarnia (A1 Piotrków Tryb. – Kamieńsk; S5 Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ; S5 Świecie Południe – Bydgoszcz Północ)
- Strabag (A1 Częstochowa Północ – Częstochowa Blachownia)
- Porr (S16 Borki Wielkie – Mrągowo)
- Mostostal Warszawa (S19 Rzeszów Południe – Babica), podano.
„Podpisywane aneksy dotyczą inwestycji realizowanych w ramach rządowych programów: Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) oraz Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Aneksy obejmują wynagrodzenie za prace wykonane po 24 lutego br., czyli po agresji Rosji na Ukrainę i związanych z tym skutków ekonomicznych” – czytamy w komunikacie.
Podniesienie limitu waloryzacji będzie miało zastosowanie także do tych wykonawców, którzy podpisali umowy w ostatnim czasie, jak również składali oferty w 2021 roku lub w 2022 roku (przed wybuchem wojny) i oczekują na wybór oferty najkorzystniejszej lub podpisanie umowy. W nowych przetargach, ogłaszanych od tego roku, również zapisano zwiększony do 10% limit waloryzacji (z 5%).
Źródło: ISBnews