Generatywna sztuczna inteligencja dzięki swoim możliwościom pomoże w zapobieganiu oszustwom, uważa wiceprezes ING Banku Śląskiego Alicja Żyła.
„Nowa generatywna sztuczna inteligencja bardzo nam pomoże w obszarze zapobiegania oszustwom, da nam możliwość przetwarzania jeszcze większej ilości danych i pozwoli na reakcję w czasie rzeczywistym. Oszuści też już dawno te technologie wykorzystują. Musimy stosować podobne mechanizmy bo nie wygramy tej wojny” – powiedziała Żyła podczas sesji „Skuteczna adopcja AI w sektorze finansowym. Jak etycznie wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji i uniknąć ślepych zaułków” w trakcie XIII Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. ISBnews jest patronem medialnym Kongresu.
„Naszym zadaniem jest ochrona środków klientów. Jeśli chodzi o przeciwdziałanie oszustwom, to ważne jest zastosowanie danych z zewnątrz. I kwestia regulacji jest w tym przypadku bardzo ważna. Przykładem może być RODO, czy możemy przekazać dane klienta by lpeiej chronić jego środki” – dodała.
Wiceprezes podkreśliła, że sektor finansowy jest tym, który zaimplementował najwięcej elementów sztucznej inteligencji.
„Zastosowań AI w bankowości jest już dziś bardzo wiele – to m.in. ocena zdolności kredytowej, windykacja, modele predykcyjne, monitowanie kredytu, obszary obsługi klienta, poza tym jest ona wykorzystywana w obszarze sprzedaży” – dodała Żyła.
ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem banku wyniosły 217,27 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews