Łączna wartość transakcji (GMV Sklepy) w czasie Black Week w sklepach Shoper, tj. między 24 a 27 listopada, przekroczyła 190 mln zł, co stanowi wzrost o 27% r/r, szacuje Shoper.
„W czasie Black Week klienci korzystają z wielu promocji dostępnych na różnych platformach. Dane sprzedażowe ze sklepów internetowych Shoper kolejny rok z rzędu potwierdziły, że polscy konsumenci nabyli biegłości w poszukiwaniu promocji i robieniu zakupów w wielu kanałach równocześnie. Łączna wartość transakcji (GMV Sklepy) między 24 a 27 listopada przekroczyła 190 mln zł, co stanowi wzrost o 27% względem roku poprzedniego” – czytamy w komunikacie.
Produkty w sklepach Shoper sprzedawały się co 0,5 sekundy, a średnia wartość koszyka wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniosła prawie 380 zł, podano także.
„Podczas Black Week Shoper odnotował największą liczbę zamówień w piątek, który stał się najbardziej dochodowym dniem sprzedaży w tym okresie. Najchętniej wybieranymi produktami podczas tegorocznego Black Week były: odzież, akcesoria do domu i ogrodu oraz kosmetyki i perfumy. Na szczególną uwagę zasługuje wzrost popularności produktów z kategorii Sprzęt AGD/ RTV, których wartość sprzedaży była 135% większa niż w roku ubiegłym” – czytamy dalej.
Najchętniej wybierane formy płatności to: BLIK, przelew natychmiastowy oraz karty płatnicze.
„Najwyższą dynamikę wzrostu (85% więcej niż w 2022 roku) wykazała płatność za pomocą portfeli elektronicznych, tj. Apple Pay oraz Google Pay. Warto również zwrócić uwagę na rosnącą popularność form płatności typu BNPL (kup teraz, zapłać później). W tegorocznym Black Week wartość transakcji opłaconych za pomocą PayPo była o 77% większa niż w 2022 roku” – napisano też w materiale.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews