GreenWay Polska uruchomił 363 nowe własne punkty ładowania samochodów elektrycznych w 2024 r., dzięki czemu jego własna sieć publicznych punktów ładowania wzrosła do 1 178 szt., podała spółka. Jednocześnie powstało 160 tzw. punktów partnerskich i łączna publiczna sieć operatora liczy 1 633 punkty ładowania.
„GreenWay Polska rozwija publiczną sieć w średnim tempie około 200 nowych punktów ładowania rocznie, jednak rok 2024 spółka zakończyła z wynikiem znacznie od tej średniej wyższym” – czytamy w komunikacie.
W ciągu dwunastu miesięcy 2024 r. firma uruchomiła 363 własne punkty ładowania. Tym samym całkowita liczba punktów ładowania w publicznej sieci GreenWay w Polsce na koniec 2024 roku osiągnęła 1 178 (525 AC i 653 DC).
Do GreenWay dołączyli także nowi partnerzy, czyli właściciele stacji ładowania, które funkcjonują w ramach publicznej sieci operatora. W 2024 roku takich partnerskich punktów ładowania przybyło w sieci GreenWay 160, podkreślono w materiale.
W sumie więc w 2024 roku publiczna sieć operatora w Polsce powiększyła się o 523 punkty ładowania i razem ze stacjami partnerskimi liczy ich łącznie 1 633.
W ramach rozbudowy sieci stacji własnych, GreenWay kontynuuje również inwestycje w tzw. „zielone” stacje ładowania zasilane energią ze źródeł odnawialnych. Na koniec 2024 roku w sieci publicznej funkcjonowało 592 takich punktów ładowania, z czego 137 w ładowarkach AC, a 455 w ładowarkach DC.
„W minionym roku w sieci ogólnodostępnej uruchomiliśmy blisko dwa razy tyle punktów ładowania, co w roku 2023. Do naszej publicznej sieci dołączaliśmy średnio prawie jeden punkt ładowania dziennie. To duży powód do satysfakcji, ale warto wziąć pod uwagę, że jeszcze więcej ładowarek wybudowaliśmy w tym czasie dla firm” – powiedział prezes GreenWay Polska Rafał Czyżewski, cytowany w komunikacie.
W 2024 roku GreenWay Polska zbudował 650 nowych punktów ładowania dla firm, które rozwijają swoje floty samochodów elektrycznych.
Firmy budują także stacje ładowania samodzielnie, oddając je w zarządzanie GreenWay. W minionym roku w ten sposób pod opieką spółki znalazły się 362 punkty ładowania.
Takich, należących do prywatnych firm, punktów ładowania GreenWay Polska ma już w zarządzaniu 1 750. Są one częścią infrastruktury ładowania renomowanych marek, takich jak InPost, IKEA, Mercedes (fabryka w Jaworze) czy Strabag, wymieniono.
GreenWay proponuje także firmom dostęp do swojej ogólnodostępnej sieci ładowania w oparciu o kartę flotową. Na koniec 2024 roku korzystało z niej już ponad 3 500 kierowców flotowych.
„Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie biznesu własną infrastrukturą ładowania. Przechodząc na floty aut elektrycznych i inwestując w infrastrukturę, firmy stają się coraz ważniejszym czynnikiem napędzającym rozwój zeroemisyjnego transportu” – podkreślił dyrektor ds. sprzedaży Marek Zientarski.
W ciągu ubiegłego roku do grona klientów GreenWay w Polsce dołączyło 33 tys. osób. Tym samym całkowita liczba zarejestrowanych użytkowników w naszym kraju przekroczyła 108 tys.
W 2024 roku w Polsce kierowcy (w tym ci firmowi) przeprowadzili 1,23 mln sesji ładowania – o jedną trzecią więcej niż w roku 2023.
Na Słowacji z sieci GreenWay skorzystało 6,3 tys. nowych użytkowników, zwiększając całkowitą bazę klientów w tym kraju do 19 tys. Ponadto firma rozpoczęła działalność w Chorwacji, gdzie w pierwszym roku obecności na rynku zarejestrowano 896 klientów, zakończono.
GreenWay Polska jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay, działającej w obszarze elektromobilności. Jak podaje spółka, posiada najintensywniej rozwijającą się sieć ładowania samochodów elektrycznych w środkowym regionie Europy. Obecnie w sieci GreenWay w Polsce znajduje się 1 633 publicznych punktów ładowania, w większości szybkie punkty ładowania o mocy powyżej 100 kW.
Źródło: ISBnews