Grupa eSky jako pierwsza firma na świecie zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment authentication od Google Pay – rozwiązaniem opartym na biometrii, podała spółka. Rozwiązanie to wykorzystuje tokeny (ang. device tokens) oraz technologie biometryczne wbudowane w urządzenia, by zastąpić tradycyjne metody uwierzytelniania, pozwalając skrócić proces płatności o jedną trzecią i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.
„Proces płatności szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji lepsze o 5 i 3 pkt proc. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure. To efekt pionierskiego wdrożenia przez Grupę eSky secure payment authentication od Google Pay. Polski właściciel globalnej platformy podróży jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem opartym na biometrii, które służy do szybkiej i bezpiecznej weryfikacji użytkownika podczas płatności online” – czytamy w komunikacie.
Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, a także przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów. Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady – metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci, podkreślono.
„Wdrożenie secure payment authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym. Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach” – powiedział head of payments & fraud prevention w Grupie eSky Grzegorz Kwiecień, cytowany w komunikacie.
Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji, co zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.
„Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji. Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw” – skomentował wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay Ben Volk.
Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% udziałów w akcjonariacie eSky.
Źródło: ISBnews