Po sprzedaży na rzecz PKN Orlen 185 stacji paliw na Węgrzech i Słowacji, Grupa MOL pozostanie zdecydowanym liderem na obu tych rynkach, z ponad 400 stacjami na Węgrzech i 229 placówkami na Słowacji, poinformował ISBnews wiceprezes wykonawczy Grupy MOL ds. strategii i rozwoju György Bacsa.
„Niemal wszystkie 41 stacji, które sprzedamy na rzecz PKN Orlen na Słowacji, obecnie działa pod marką Slovnaft, jedyną, pod jaką operujemy na tym rynku. Natomiast 144 stacje, które zbywamy na Węgrzech, funkcjonują dziś pod markami MOL i Lukoil. Te ostatnie przejęliśmy niedawno od firmy Norm Benzinkút. Na obu rynkach pozostaniemy natomiast zdecydowanym liderem i zakładamy, że to się nie zmieni w wyniku tej transakcji” – powiedział Bacsa w rozmowie z ISBnews.
W ramach umów dotyczących zbycia aktywów w ramach środków zaradczych w związku z planowanym przejęciem kontroli nad Grupą Lotos, w obszarze detalu PKN Olen zagwarantował możliwość wymiany stacji paliw na kolejne obiekty na Słowacji oraz wejście na nowy rynek – Węgry.
Grupa MOL podała dziś w komunikacie, że rozpocznie działalność w Polsce dzięki przejęciu 417 stacji paliw działających w całym kraju pod marką Lotos. Dzięki tej, wartej 610 mln USD transakcji, stanie się trzecim największym graczem na rynku detalicznej sprzedaży paliw w Polsce. W ramach umowy, MOL zobowiązał się sprzedać na rzecz PKN Orlen 185 stacji paliw – 144 zlokalizowanych na Węgrzech i 41 w Słowacji – za kwotę 259 mln USD.
Jak podkreślił, żeby wymiana stacji mogła być korzystna dla obu partnerów, każdy z nich musi nieco ograniczyć dominującą pozycję na swoim kluczowym rynku, żeby w zamian zyskać lub powiększyć udział na innych rynkach.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews