Grupa Muszkieterów zdecydowała się na rozwój własnej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych przy sklepach Intermarché i Bricomarché, a Elocity zostało partnerem technologicznym w tym projekcie, podało Elocity.
Zgodnie z założeniami dotyczącymi rozwoju usług EV, ogólnodostępne stacje ładowania mają stanąć na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché, zapewniając po dwa, a opcjonalnie trzy punkty ładowania.
„W odpowiedzi na rosnącą popularność aut elektrycznych oraz w trosce o spełnienie przyszłych wymogów prawnych zdecydowaliśmy się na współpracę z partnerami posiadającymi wiedzę i doświadczenie w zakresie elektromobilności, dzięki którym franczyzobiorcy będą mogli skutecznie realizować nowe inwestycje. Ważna była dla nas także kwestia elastyczności, tak, abyśmy mogli rozwijać infrastrukturę ładowania, dostosowując ją zarówno do potrzeb kierowców, jak i kierunków, w jakich podążać będzie rynek. Wybierając Elocity jako jednego z naszych partnerów, postawiliśmy na sprawdzone, elastyczne i innowacyjne rozwiązania, które pozwolą nam spełniać oczekiwania klientów. Cieszymy się, że nasze podejście do elektromobilności znacznie przyczyni się do zwiększenia dostępności infrastruktury ładowania” – powiedział menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów w Polsce Bartłomiej Tarłowski, cytowany w komunikacie.
„Sieć stacji EV przy sklepach Intermarché i Bricomarché znacznie wpłynie na ilość i jakość infrastruktury ładowania w Polsce. Podejście Grupy Muszkieterów wpisuje się także w ważny dla kierowców trend destination charging, czyli ładowanie pojazdu przy okazji codziennych czynności, takich jak zakupy w dogodnej lokalizacji. Cieszymy się, że możemy nie tylko wspierać partnera naszą technologią, ale także służyć mu swoją wiedzą i doświadczeniem w tym procesie” – dodał CEO Elocity Adrian Nocuń.
Obecnie trwa proces integracji nowych stacji ładowania z systemem Elocity, a pierwsze efekty współpracy będą widoczne w nadchodzących miesiącach, zapowiedziano.
Elocity to polska spółka, która od 2017 roku rozwija własną technologię do obsługi stacji ładowania i sprzedaży usług ładowania.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2023 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,3 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.
Źródło: ISBnews