Grupa WP Holding nie widzi na razie przełomu na rynku reklamy, ale nie ma wątpliwości, że koniunktura wróci, poinformował prezes Jacek Świderski.
„Nie widzimy przełomu, jeśli chodzi o koniunkturę rynku reklamowego, ale nie mamy wątpliwości, że ta koniunktura kiedyś wróci. Widzimy poprawę, jeśli chodzi o konsumpcję w Polsce. […] Widać, że konsumenci stali się ostrożniejsi, ale powoli wracamy na te dawne tory i rynek reklamy będzie tego beneficjentem” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
W maju br. prezes informował, że Grupa WP jest w „umiarkowanych nastrojach”, patrząc na rynek reklamy pomimo dobrego początku roku, jednak liczy, że ożywienie gospodarki dotrze w tym roku także na rynek reklamowy.
Spółka podała dziś, że w II kw. br. w segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 3% r/r do 174,1 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także wzrostowi przychodów z subskrypcji. Skoryg. EBITDA spadła o 14% r/r, do 58,1 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 33,4%, w porównaniu do 40,3% w II kwartale 2023 r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy WP Holding sięgnęły 380,84 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 359,56 mln zł rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews