Grupa WP zacznie oferować reklamodawcom produkty-reklamy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) od początku września, poinformował prezes Jacek Świderski.
„WP wprowadza produkty tzw. inteligentne, które będziemy nazywać WP Boosters. Udało nam się dokonać przełomu technologicznego i produkty reklamowe realizowane z wykorzystaniem AI staną się naszymi sztandarowymi produktami e-commerce’owymi. Tu reklama jest dopasowywana do każdego internauty indywidualnie dzięki sztucznej inteligencji. Tego typu reklamy będziemy oferować reklamodawcom od 1 września. Nie ma tego w Polsce żaden inny lokalny gracz, tylko Google i Facebook” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
„Na pewno dzięki produktom AI chcemy zniwelować przewagę do Google i FB. I naszym celem jest wzrost udziału rynkowego dzięki tym produktom. Co ciekawe, produkty z wykorzystaniem AI są tańsze dla reklamodawców, ale droższe z punktu widzenia WP” – dodał.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews