Grupa Żabka liczy na wzrost sprzedaży LfL na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych w 2025 r. (wobec wzrostu o 8,3% w tym ujęciu w ub.r.), poinformowała CFO Marta Wrochna-Łastowska.
„Zgodnie z oczekiwaniami sprecyzowanymi podczas IPO, planujemy osiągnąć stabilną skorygowaną marżę EBITDA na poziomie zbliżonym do górnej granicy przedziału 12-13% w krótkim i średnim terminie oraz wzrost sprzedaży LfL w 2025 roku na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych. Oczekujemy również dalszego wzrostu zysku netto” – powiedziała Wrochna-Łastowska, cytowana w komunikacie.
W 2024 r. skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do 12,8%, zbliżając się do górnej granicy zakładanego przedziału 12-13%, podkreśliła CFO.
W 2024 r. sprzedaż LFL wzrosła o 8,3%, co było efektem zarówno wyższego wolumenu sprzedaży na sklep, jak i korzystnego wpływu inflacji, podano też w komunikacie.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews