Grupa Żabka udostępni reklamodawcom nowe narzędzie Żabka Ads – Shopper-Driven Media, pozwalające na docieranie do odbiorców, codziennie dokonujących zakupów w sklepach Żabka, podała spółka. Dzięki infrastrukturze cyfrowych nośników, których jest już ponad 1500, klienci na ekranach będą mogli zobaczyć już nie tylko oferty produktowe, ale i usługi, informacje o wydarzeniach, czy np. akcjach społecznych. Kampanie będą mogły być prowadzone ogólnopolsko i lokalnie.
„Retail media to znana na całym świecie technika marketingowa, oparta na nośnikach digitalowych umiejscowionych bezpośrednio w miejscach zakupów, również tych fizycznych. Ten niezwykle szybko zyskujący na popularności, globalny trend zmienia sposób planowania budżetów marketingowych. Już dziś przeznaczany jest na niego 1 z 5 dolarów wydatków mediowych na świecie, a w Polsce niemal połowa marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w tym obszarze” – czytamy w komunikacie.
Mechanizm Żabka Ads polega na opracowaniu przez zespół Żabki rekomendacji dla partnerów, w celu efektywnego dotarcia do konsumentów danej kategorii. Rekomendacje są przygotowywane przede wszystkim na podstawie skonsolidowanych i w pełni zanonimizowanych danych sprzedażowych, pochodzących z ponad 11 000 sklepów. Wspierająco, statystyki z aplikacji Żappka dostarczają ogólnej wiedzy na temat struktury grupy klientów pod kątem demografii czy preferowanej pory zakupów, natomiast są one zawsze zagregowane, a dostęp do nich regulują zgody samych użytkowników, wyjaśniono.
„Dzięki Żabka Ads oferujemy reklamodawcom możliwość zwiększenia skuteczności kampanii wspierających wprowadzenie na rynek nowych produktów, aktywacji promocyjnych, a także kampanii storytellingowych przy półce sklepowej. Żabka Ads może być również atrakcyjną formą promocji dla firm spoza sektora FMCG, takich jak np. platformy streamingowe” – dodał head of Żabka Nano and unmanned solutions Paweł Grabowski, cytowany w materiale.
Zainteresowanie Żabka Ads potwierdza pilotażowa kampania przeprowadzona wspólnie z firmą Red Bull.
„W Red Bull Polska cenimy innowacyjne podejście do komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy się przetestować Żabka Ads przy promocji limitowanej edycji Red Bull Winter Edition. To rozwiązanie daje markom nowe możliwości precyzyjnego dotarcia do konsumentów w kluczowym momencie podejmowania decyzji zakupowych. Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania oraz skutecznemu wykorzystaniu danych mogliśmy znacząco wzmocnić naszą kampanię i osiągnąć imponujące wyniki. Rozwój sieci nośników takich jak Żabka Ads to nie tylko istotny krok naprzód w kategorii DOOH, ale także atrakcyjna alternatywa dla marek szukających bardziej efektywnych form kontaktu z konsumentami” – podsumował zespół marketingu Red Bull Polska.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews