Frekwencja w kinach ma szansę w całym roku powtórzyć ubiegłoroczny wynik na poziomie 50 mln, poinformował prezes Heliosa z Grupy Agora Tomasz Jagiełło.
„Październik był niejako ofiarą braków repertuarowych, ale był nie niższy r/r. Mamy bardzo dobre sygnały frekwencyjne na listopad i grudzień. Nie widzimy osłabienia zainteresowania kinem na bazie nowości, a więc listopad bardzo dobry, grudzień mocny z zasady i jeszcze szykuje się wielki hit na koniec roku. Są więc optymistyczne sygnały. Frekwencja wyniosła dotychczas ok. 40 mln widzów, potrzeba po 5 mln w XI i XII żeby być na płasko. To jest możliwe mimo trudnego roku” – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji.
Dodał, że na przyszły rok szykuje się „bardzo dużo fajnych tytułów” „Nie ma spadków zainteresowania kinem, jest w dobrej kondycji” – podsumował prezes.
Frekwencja w polskich kinach w I-III kw. 2024 r. wyniosła 35,7 mln wobec 36,9 mln rok wcześniej, podała Agora w prezentacji wynikowej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews