Hubert Meronk został nowym prezesem zarządu polskiego oddziału Siemens Mobility, podała spółka. Zastąpi na tym stanowisku dotychczasowego prezesa Krzysztofa Celińskiego. W zarządzie spółki na stanowisku CFO pozostaje Katarzyna Halwa.
Hubert Meronk przejął obowiązki prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce z początkiem stycznia br., zastępując Krzysztofa Celińskiego, odchodzącego po ponad 40 latach pracy zawodowej na emeryturę, podkreślono.
Hubert Meronk posiada dużą wiedzą z zakresu kolejnictwa, modelowania procesów, budowania oraz wdrażania strategii cyfryzacji i systemów informatycznych na rynku polskim i zagranicznym. Realizował m.in. projekty informatyczne dla kolei norweskich, a w ostatnich latach był członkiem zarządu w Metrze Warszawskim. Posiada także doświadczenie samorządowe jako radny w gminie Konstancin-Jeziorna, w komisji poświęconej zagadnieniom smart city. Doświadczenie managerskie oraz zawodowe zdobywał również pracując na czołowych stanowiskach dla CapGemeni w Norwegii, VincCard w USA oraz w Polsce – w spółkach: PKO BP, BOŚ, Polskie Linie Lotnicze LOT, T-Systems Polska oraz Bank Pocztowy, wymieniono.
„Ogromne podziękowania dla Krzysztofa Celińskiego za całokształt jego 5-letniej pracy i rozwoju na rzecz Siemens Mobility w Polsce i Europie. Polska jest kluczowym rynkiem w regionie z ogromnym potencjałem zwłaszcza w obszarze taboru i infrastruktury kolejowej. Dogłębne zrozumienie przez Huberta zarówno branży kolejowej, jak i cyfryzacji będzie cennym atutem, aby z powodzeniem kontynuować ścieżkę rozwoju Siemens Mobility w Polsce i Europie. Transfer zaawansowanych technologii i bliższa współpraca z silnymi polskimi partnerami są w tym procesie kluczowe” – powiedział CEO regionu NEE w Siemens Mobility Gerhard Greiter, cytowany w komunikacie.
Wartość globalnych zamówień Siemens Mobility w roku finansowym 2021 wyniosła 12,7 mld euro (41 % wzrost), a przychód 9,2 mld euro (3 % wzrost). Zatrudnienie na całym świecie sięgnęło blisko 40 tysięcy pracowników.
„Teraz nadszedł czas na kolejny krok. Chcemy utrzymać pozycje lidera w obszarze lokomotyw wielosystemowych, a także na szeroką skalę wdrożyć inne nasze rozwiązania taborowe obejmujące pociągi regionalne i dużych prędkości oraz systemy elektryfikacji i sterowania ruchem kolejowym, co przyczyni się do modernizacji całego systemu transportu kolejowego w Polsce. Długofalowo kładziemy także nacisk na cyfryzację, cyberbezpieczeństwo i pojawienie się w Polsce nowoczesnych systemów umożliwiających bezpieczniejsze, łatwiejsze i bardziej wydajne planowanie podróży zarówno dla pasażerów, jak i operatorów kolejowych” – dodał Meronk.
Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce. Siemens Mobility jest także największym w Polsce dostawcą i lokomotyw wielosystemowych (Eurosprinter, Vectron oraz Smartron).
Siemens Mobility to niezależnie kierowana spółka w grupie Siemens AG. W roku rozliczeniowym 2021, który zakończył się 30 września, Siemens Mobility zaksięgował przychód 9,2 mld euro i zatrudniał blisko 40 tys. pracowników na całym świecie.
Źródło: ISBnews