Idea Bank jako pierwszy podmiot w polskim sektorze usług finansowych uzyskał certyfikaty ISO 27017 oraz ISO 27001 potwierdzające bezpieczeństwo przetwarzanych danych w chmurze, podał bank. Pierwszy z certyfikatów określa zasady dotyczące klientów i dostawców usług w chmurze obliczeniowej, drugi dotyczy wymagań w zakresie tworzenia, utrzymywania i rozwoju systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji.
„Jesteśmy zadowoleni z uzyskanych certyfikacji. Są potwierdzeniem, że Idea Bank ma dobrze działający system zarządzania bezpieczeństwem informacji w chmurze obliczeniowej, a dane klientów przetwarzane są z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Uzyskanie tych certyfikatów to potwierdzenie naszej wiarygodności w dostarczanych rozwiązaniach oraz kolejny etap digitalizacji produktów i usług z wykorzystaniem do tego potencjału chmury obliczeniowej” – powiedział członek zarządu Idea Bank Jaromir Frankowicz, cytowany w komunikacie.
Nowe certyfikaty wpisują się w kompleksową strategię banku w zakresie wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Jednym z jej filarów jest innowacyjność i bezpieczeństwo. Bank współpracuje z najbardziej innowacyjnymi dostawcami w branży nowoczesnych technologii takimi jak Oracle i Microsoft. Elementami takiego podejścia stają się obok inicjatyw optymalizujących procesy i funkcjonalności dla klienta, także rozwiązania pozwalające na dalszy rozwój i rozbudowę systemów IT, podkreślono.
„Aktywnie realizujemy kilka złożonych projektów chmurowych, o których będziemy mogli mówić już w najbliższych kwartałach. W ostatnich latach z powodzeniem jako lider rynku w tym zakresie, przechodziliśmy przez adaptację chmury publicznej w kilku obszarach, a także przewodniczyliśmy w stworzeniu standardu PolishCloud, czyli standardu wdrożeń rozwiązań informatycznych opartych o chmurę obliczeniową zgodnie z obowiązującymi regulacjami” – dodał CIO Idea Bank Grzegorz Pędzisz.
Idea Bank skupia się nad rozwojem pełnej bankowości mobilnej dla sektora MŚP oraz automatyzacji procesów biznesowych. Docelowo wszystkie usługi i produkty bankowe dostępne w oddziałach stacjonarnych trafią do kanałów online. Bank priorytetowo traktuje proces digitalizacji, dlatego w ostatnich miesiącach udostępnił swoją aplikację mobilną użytkownikom telefonów Huawei oraz wprowadził możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych Google Pay. Jednocześnie bank pracuje nad dalszą optymalizacją procesów wewnętrznych. W tym celu w banku został powołany Zespół ds. Automatyzacji i Robotyzacji Procesów. Stworzone roboty odciążą pracowników, przejmując część powtarzalnych i manualnych zadań, wskazano również.
„Uzyskana przez bank certyfikacja jest atestem okresowym, co oznacza, że wymagania norm ISO będą co roku weryfikowane przez niezależnego audytora, a za trzy lata zostanie przeprowadzona całościowa recertyfikacja systemu. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że bank cały czas utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa danych przetwarzanych w chmurze” – podsumowano.
Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla mikro, małych i średnich firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r. Aktywa razem banku wyniosły 17,32 mld zł na koniec 2019 r.
Źródło: ISBnews