Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w listopadzie br. wyniosła 73 304 sztuki, czyli o 15,4% więcej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.
„Łącznie od początku roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 869 661 sztuk i jest o 12,1% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Według wcześniejszych prognoz, na koniec roku import będzie oscylował w granicach 920-940 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie.
Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął 12 lat i 5 miesięcy, a w samym listopadzie – o 3 miesiące mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wyniósł 13 lat i 6 miesięcy. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 takich rejestracji, podano również.
„W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w listopadowym imporcie aut osobowych stanowią 41,9%. Trend 12-miesięczny drugi miesiąc z rzędu utrzymuje się na poziomie 42%, najniższym od kwietnia 2018 roku. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi wynosi 11 lat i 3 miesiące” – czytamy dalej.
Ranking Top10 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:
1. Niemcy – 508 880 szt. (13,5%)
2. Francja – 90 684 szt. (20%)
3. Belgia – 56 781 szt. (8,7%)
4. Holandia – 38 092 szt. (16,9%)
5. Stany Zjednoczone – 32 867 szt. (8%)
6. Włochy – 28 586 szt. (12,4%)
7. Szwajcaria – 22 850 szt. (11,3%)
8. Austria – 22 734 szt. (15,7%)
9. Dania – 17 077 szt. (-5,7%)
10. Szwecja – 16 226 szt. (-2,2%)
Natomiast ranking najczęściej sprowadzanych marek jest następujący:
1. Volkswagen – 90 862 szt.
2. Opel – 88 565 szt.
3. Ford – 80 303 szt.
4. Audi – 69 281 szt.
5. Renault – 55 972 szt.
6. BMW – 49 760 szt.
7. Peugeot – 45 526 szt.
8. Citroen – 40 208 szt.
9. Mercedes – 39 543 szt.
10. Fiat – 29 377 szt.
Źródło: ISBnews