Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w maju br. wyniosła 82 433 sztuki, czyli o 47,8% więcej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.
„Łącznie, w ciągu 5 miesięcy bieżącego roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 391 380 sztuk i jest o 28,7% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Warto dodać, że w porównaniu do maja 2019 roku, wynik jest o 7% niższy. Wg prognoz, na koniec roku import przekroczy pułap 950 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie.
Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął już 12 lat i jeden miesiąc, a w samym kwietniu – o 1 miesiąc mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wynosi 13 lat i 2 miesiące. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 rejestracji takich jednostek.
„W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w majowym imporcie aut osobowych stanowią 41,7%. Trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42,3%, najniższego od 3 lat. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi to 10 lat i 11 miesięcy” – czytamy dalej.
Ranking Top10 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:
- Niemcy – 227 567 szt. (34,7%)
- Francja – 41 730 szt. (31,2%)
- Belgia – 25 904 szt. (21,9%)
- Holandia – 16 843 szt. (30,4%)
- Stany Zjednoczone – 14 050 szt. (8,3%)
- Włochy – 13 192 szt. (22,5%)
- Szwajcaria – 10 422 szt. (23,7%)
- Austria – 9 684 szt. (31,2%)
- Dania – 8 105 szt. (4,9%)
- Szwecja – 7 292 szt. (7,8%)
Natomiast ranking najczęściej sprowadzanych marek jest taki:
- Volkswagen – 40 275 szt.
- Opel – 39 362 szt.
- Ford – 36 214 szt.
- Audi – 30 865 szt.
- Renault – 25 778 szt.
- BMW – 22 346 szt.
- Peugeot – 20 661 szt.
- Citroen – 18 523 szt.
- Mercedes – 17 786 szt.
- Fiat – 13 531 szt.
Źródło: ISBnews