InPost będzie oficjalnym partnerem wyścigu kolarskiego Tour de France od przyszłego roku, podała spółka.
„Dla Grupy InPost Francja jest jednym z najważniejszych rynków – obok Polski, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. Jesteśmy dumni, że możemy zostać partnerem Tour de France – najważniejszego wyścigu kolarskiego, a zarazem największego corocznego wydarzenia sportowego na świecie. Partnerstwo to przyczyni się do poszerzenia i pogłębienia świadomości wśród francuskich konsumentów i sprzedawców internetowych na temat naszego najlepszego w swojej klasie rozwiązania w zakresie dostaw e-commerce. Kolarstwo promuje zestaw wartości – w tym ekologiczny transport, pasję do rywalizacji i oczywiście szybkość. W InPost są to wartości, które wcielamy w życie każdego dnia” – powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Przyszłoroczny wyścig wystartuje z Florencji. Zanim kolarze dotrą do Francji, pierwsze trzy dni będą rywalizować na terenie Włoch. Dlatego to szansa na promocję w tysiącach francuskich i włoskich miast – w których zlokalizowanych jest łącznie prawie 16 tysięcy punktów PUDO i blisko 5,5 tysiąca urządzeń Paczkomat, podano także.
We Francji i krajach Beneluksu InPost działa pod marką Mondial Relay, którą przejął w 2021 r. za 513 mln euro.
„Wiele łączy nas z Tour de France, dlatego cieszymy się, że jako Mondial Relay możemy być oficjalnym partnerem tego kultowego wyścigu. Każdego dnia gromadzimy francuskie społeczeństwo wokół naszych wartości – mobilności, dostępności i troski o środowisko. Nieustannie rozbudowujemy naszą sieć punktów dostawy OOH (out-of-home), promując wygodne, innowacyjne i ekologiczne rozwiązania logistyczne dla branży e-commerce” – dodał CEO Mondial Relay Quentin Benault.
Jako oficjalny partner, InPost będzie miał zaszczyt dzierżyć oficjalną flagę wyścigu i wręczać ją przed każdym etapem Christianowi Prudhomme, dyrektorowi Tour de France oraz przedstawicielom miast etapowych.
Tour de France to najpopularniejsze coroczne wydarzenie sportowe w Europie. W 2023 roku, bezpośrednio przy trasie wyścigu, oglądało go 10 milionów widzów. Natomiast przed telewizorami zgromadził on, tylko w Europie, widownię liczącą blisko 150 milionów osób, która przez 790 mln godzin oglądała transmisję na żywo.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews