InPost pozostaje umiarkowanie optymistyczny co do rynku e-commerce w tym roku, po tym jak kwiecień był zgodny z oczekiwaniami spółki, a maj jak do tej pory – „nadzwyczaj pozytywny”, poinformował założyciel i prezes Rafał Brzoska. Zastrzegł jednak, że rynek cechuje bardzo duża zmienność.
„Kwiecień, powiedziałbym, zgodnie z naszymi przewidywaniami. Nawet bym powiedział, że pierwsza połowa kwietnia była słaba, ale nadgoniona drugą połową kwietnia, więc wypadamy na swoich oczekiwaniach. Aczkolwiek faktem jest, że bardzo wielu graczy e-commerce’owych kwiecień oceniało bardzo negatywnie. […] My nie narzekamy na kwiecień. Maj wygląda nadzwyczaj pozytywnie. Pytanie, czy wpływ ma na to uwolnienie dużych zasobów gotówki w postaci zwrotów podatku dochodowego […]. Maj wygląda bardzo ciekawie” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, pytamy o wolumeny i konsumenta w II kwartale.
„Pozostajemy umiarkowanymi optymistami” – dodał.
Brzoska ocenił, że zapowiedziane świadczenie 800+ będzie miało wpływ na rynek.
„Niewątpliwie każdy wzrost wydatków konsumenckich czy każda dystrybucja środków będzie przekładała się na krótkotrwały efekt w postaci wzrostu siły nabywczej. Ale efektem będzie [też] wzrost czy utrzymanie inflacji” – powiedział. „Jakiś efekt [program 800+] na pewno będzie miał” – dodał.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews