Grupa InPost osiągnęła liczbę 7 000 punktów nadania i odbioru (w tym urządzeń Paczkomat) w Hiszpanii oraz 2 000 w Portugalii. W tym drugim kraju sieć wzrosła o 100% w ciągu ostatniego roku, a niedawno uruchomiono pierwsze urządzenie Paczkomat. Natomiast Hiszpania jest jednym z kluczowych europejskich rynków, na których działa grupa – infrastruktura w tym kraju to 10% całej europejskiej sieci InPost, a w planach jest jej dalsze rozszerzanie.
Infrastruktura Inpost w Hiszpanii oraz Portugalii jest oparta na punktach zlokalizowanych głównie w sklepach. Celem InPost jest rozszerzanie hybrydowej sieci dostaw OOH, łączącej punkty dostaw PUDO oraz urządzenia Paczkomat, podano w komunikacie.
„Hiszpania jest kluczowym rynkiem dla Grupy InPost – to dynamicznie rozwijający się kraj, w którym zakupy online cieszą się popularnością wśród osób w każdym wieku. Nasza propozycja dostaw jest idealnie dopasowana do potrzeb Hiszpanów, którzy spędzają większość dnia poza domem. Również w Portugalii notujemy skokowy wzrost zainteresowania naszą ofertą. Warto podkreślić, że sklepy, które zostają punktami PUDO InPost, otrzymują prowizję za każdą obsłużoną paczkę. To generuje nowe źródło dochodu dla lokalnych biznesów, zwiększa rozpoznawalność lokalizacji, a także zwiększa napływ potencjalnych klientów, którzy przychodzą do sklepu, aby odebrać swoje zamówienia” – powiedział CEO na Hiszpanię, Portugalię i Włochy w Grupie InPost Nicola D’Elia, cytowany w materiale.
InPost uruchomił niedawno nowe połączenie międzynarodowe – dzięki któremu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów prywatnych. Tym samym powstał nowy, międzynarodowy szlak – umożliwiający wysyłkę między siecią ponad 7 000 punktów w Hiszpanii i ponad 5 000 we Włoszech. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu, przypomniano także.
Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów odbioru i nadania (PUDO), w tym ponad 35 tysiącami urządzeń Paczkomat.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews