InPost oraz platforma zakupowa Shopee zdecydowały o rozszerzeniu dotychczasowej współpracy i nawiązały partnerstwo strategiczne, podały spółki we wspólnym komunikacie.
„Dostawy do naszych Paczkomatów są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce. Cieszymy się, że do tego grona dołączają klienci Shopee. Paczkomaty zwiększyły wydajność usług logistycznych, a o ich sukcesie zadecydowała też szybkość dostaw – aż 98% przesyłek dostarczanych jest już następnego dnia po nadaniu! Wierzymy, że gwarantowana jakość dostaw InPost będzie wyjątkową ofertą dla naszych wspólnych odbiorców” – powiedziała wiceprezes InPost ds. sprzedaży Dagmara Brzezińska, cytowana w komunikacie.
Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie przez InPost tzw. ekonomicznej dostawy, obecnie dostępnej wyłącznie dla użytkowników Shopee. Jest ona skierowana do tych klientów, którzy chcą oszczędzić na dostawie i akceptują nieco dłuższy czas dostarczenia przesyłki, podkreślono.
„W Shopee dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym użytkownikom wygodne i bezproblemowe zakupy. Cieszę się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z InPostem, który jest wiodącym na polskim rynku dostawcą usług logistycznych i naszym zaufanym partnerem od początku działalności w Polsce. Dzięki temu będziemy mogli sprostać rosnącym potrzebom naszych użytkowników. Oznacza to zapewnienie kupującym niezawodnych opcji przesyłki za darmo lub w przystępnych cenach, a także pomoc sprzedawcom w szybkiej i skutecznej wysyłce. Cieszymy się na jeszcze bliższą współpracę z InPostem przy kolejnych inicjatywach i wspólne wprowadzanie innowacji, które zapewnią naszym użytkownikom jeszcze większą wygodę i wyższą jakość usług” – dodał head of Shopee Poland Ian Ho.
Shopee jest największą platformą eCommerce w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie, obecną również w Ameryce Łacińskiej i Europie, gdzie z powodzeniem konkuruje z największymi firmami na rynku eCommerce. Shopee Polska wystartowało w październiku 2021 roku.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews