InPost planuje wprowadzić przewidywaną w kontrakcie z Allegro podwyżkę cen usług z początkiem listopada i przewiduje, że będzie ona miała poziom dwucyfrowy, licząc w procentach, poinformował prezes InPostu Rafał Brzoska. Zapowiedział też, że w przypadku innych klientów nie przewiduje kolejnych (po kwietniowej i majowej) podwyżek cen.
„Umowa z Allegro została wynegocjowana 2 lata temu, jest 7-letnią umową, która zakłada od listopada 2022 r. indeksację cen co roku w tym samym czasie – czyli na początku listopada – w oparciu o dwa wskaźniki: wskaźnik CPI oraz wskaźnik wzrostu kosztu wynagrodzeń. Ta podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą” – powiedział Brzoska podczas telekonferencji prasowej.
Podkreślił, że przez minione dwa lata – również w ramach tego 7-letniego kontraktu – Allegro unikało podwyżki, choć dotykały one innych klientów.
„Ten wakacyjny grace period się skończył. W listopadzie nastąpi dwucyfrowa – patrząc na obecne poziomy inflacji – podwyżka dla naszego głównego partnera” – dodał prezes.
InPost wprowadził podwyżki cen swoich usług dla pozostałych klientów o 8% w kwietniu i o 5% w maju.
„Na dzisiaj nie planujemy kolejnych podwyżek [dla innych klientów], przy obecnej cenie ropy naftowej. Natomiast gdybyśmy widzieli na rynku jakiś tragiczny scenariusz: ropa naftowa na poziomie 1800 USD za baryłkę – jak JP Morgan prognozuje – czy 190 USD za baryłkę, to rzeczywiście wtedy musielibyśmy się nad tym zastanowić. Natomiast odpowiedź na dzisiaj brzmi: nie planujemy żadnych dodatkowych podwyżek przy tej cenie ropy naftowej, która jest obecnie” – wskazał Brzoska.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews