InPost oczekuje, że rynek e-commerce w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym o wysokie kilkanaście do 25% r/r, zaś w ujęciu wolumenowym – maksymalnie o ok. 12%, poinformował dyrektor finansowy Adam Aleksandrowicz.
„Z dzisiejszej perspektywy, czyli w oparciu o to, co wiemy dzisiaj i jak szacujemy poziom inflacji i wysokości stóp procentowych, nasze oczekiwanie, jeśli chodzi o wzrost wartości rynku – bo musimy bardzo wyraźnie rozróżnić wzrost wartościowy i wzrost ilościowy rynku – czyli GMV, nasza ocena jest taka, że to powinno być wysokie naście, 20% plus, nawet 25% wzrostu wartości rynku, oczywiście, bardzo mocno napędzanego inflacją, która z pewnością będzie dwucyfrowa” – powiedział Aleksandrowicz podczas konferencji prasowej.
„Korekta inflacyjna wzrostu wartościowego oraz korekta średniej wartości koszyka zakupowego raczej sprowadza nas do wzrostu ilościowego rynku ujętego ilością transakcji i wolumenu paczkowego, na poziomie wysokich pojedynczych procentów względnie niskich naście. Może to być poniżej 10%, w okolice 12%” – dodał CFO.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews