Grupa InPost spodziewa się jednocyfrowego wzrostu wolumenów rynkowych przesyłek w Polsce w 2023 r., podała spółka. Pomimo oznak spowolnienia wydatków konsumpcyjnych, wolumeny obsługiwanych przesyłek w Polsce nadal rosną w dwucyfrowym tempie w I kw. 2023 r., dodała.
„W pierwszych miesiącach bieżącego roku w Polsce zaobserwowano spowolnienie rynku e-commerce, dlatego w bieżącym roku grupa spodziewa się jednocyfrowego wzrostu wolumenów rynkowych” – czytamy w komunikacie.
„Jak dotąd w I kwartale 2023 r. w Polsce, mimo oznak spowolnienia wydatków konsumpcyjnych, wolumeny obsługiwanych przesyłek nadal rosną w dwucyfrowym tempie. We Francji Grupa odnotowuje nieco wolniejszy wzrost niż w Polsce, ale nadal jest to wzrost dwucyfrowy r/r. Natomiast pozostałe rynki wykazują podobną dynamikę wzrostu do zanotowanej w 2022 r.” – czytamy dalej.
W 2022 roku w Polsce udział wolumenowy InPost w rynku przesyłek e-commerce wzrósł do 43%, wolumen obsłużonych paczek osiągnął rekordowe 508,4 mln (+20% r/r).
Na koniec roku spółka posiadała w Polsce sieć 19 306 urządzeń Paczkomat (+17% r/r).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews