InPost spodziewa się, że w ostatnim kwartale bieżącego roku nadal będzie rósł znacząco szybciej niż rynek, poinformował prezes Rafał Brzoska.
„To, co chcemy osiągnąć w najbliższym czasie, to kontynuować ten mocny wzrost i dostarczanie wyników znacznie lepszych niż rynek, jeżeli chodzi o wzrost” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.
„Chcemy kontynuować strategię rozwoju sieci. Dzisiaj to jest ok. 18 tys. Paczkomatów: 15 tys. w Polsce i 3 tys. na rynkach zagranicznych. Pierwsze urządzenia rozstawione we Francji pokazują, że adopcja tych 200 maszyn jest wyższa, niż otwieranych w tym samym czasie punktów odbioru przesyłek. To też nam daje bardzo mocne przekonanie, że rynek francuski to była właściwa decyzja” – dodał prezes.
Powiedział również, że osiągnięcie liczby 3 tys. Paczkomatów w Wielkiej Brytanii do końca roku jest niezagrożone, więc „kluczowe trzy geografie – Polska, Wielka Brytania i Francja – bez zmian, jeżeli chodzi o strategię i plany na 2022”.
„W IV kwartale, tak jak w trzecim, spodziewamy się, że znacząco pobijemy rynek, jak chodzi o wzrost” – podkreślił Brzoska.
InPost miał 408,7 mln zł skorygowanej EBITDA w III kw. 2021 roku wobec 235,8 mln zł rok wcześniej (wzrost o 73% r/r) oraz 1 274,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 111% r/r (35% wyłączając efekt akwizycji Mondial Relay). Marża skorygowanej EBITDA wyniosła 32,1%. Całkowita liczba Paczkomatów wyniosła 17 968 urządzeń, co daje wzrost o 62% r/r.
Przychody w Polsce w III kw. br. wyniosły 801,7 mln zł wobec 600,7 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA 384,9 mln zł w porównaniu z 248,1 mln zł w III kw. 2020 r.
InPost prognozuje, że w całym 2021 roku osiągnie (z wyłączeniem Mondial Relay) 3 460 -3 560 mln zł przychodów i 42-43% marży skorygowanej EBITDA. Prognoza pro forma z całoroczną kontrybucją Mondial Relay wynosi 5,6 – 5,8 mld zł przychodów.
InPost prognozuje też, że liczba Paczkomatów wyniesie 19,1 – 19,6 tys na koniec roku (z Mondial Relay pro forma: 19,35 – 19,9 tys.).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews