InPost uruchomi w tym roku kilkanaście kolejnych hubów logistycznych w całej Polsce – łącznie ponad 100 000 m2 nowej powierzchni, podała spółka.
Obiekty powstaną w Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu, Wałbrzychu, Katowicach, Tychach, Radzyminie, Siedlcach, Kaliszu, Koszalinie i Szczecinie. Wszystkie będą uruchomione w tym roku.
Obecnie firma obsługuje ponad 11 tys. Paczkomatów w Polsce oraz usługi kurierskie w oparciu o ponad 60 centrów logistycznych, w tym dwie sortownie centralne w Piotrkowie Trybunalskim oraz P3 Logistic Parks Mszczonów.
„Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Polska – wraz z największą ze wszystkich krajów w Europie siecią Paczkomatów i gigantycznym zapleczem logistycznym – będzie wzorem dla naszego rozwoju międzynarodowego” – powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
„Teraz nasz potencjał dodatkowo wzrośnie dzięki nowej fabryce Paczkomatów, która ruszy w połowie roku oraz planowanemu przejęciu Mondial Relay – francuskiej firmy posiadającej rozbudowaną sieć 15 800 punktów odbioru i nadania (PUDO) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim” – dodał.
Ponad 75,5 tys. m2 powierzchni dla InPostu wybuduje Panattoni.
„Nasza współpraca pokazuje trend na rynku – inwestowania przez firmy kurierskie w coraz większą liczbę regionalnych centrów dystrybucji – również w mniejszych ośrodkach – w celu poprawienia efektywności dostaw zarówno pod względem kosztów, jak i czasu dostarczenia przesyłki. A to nie udałoby się bez doświadczenia Panattoni i takich innowatorów, jak Inpost” – powiedział managing director Panattoni Marek Dobrzycki, cytowany w komunikacie.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć ponad 12 000 Paczkomatów, w tym ponad 1 100 w Wielkiej Brytanii, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews