Grupa InPost zaczęła pilotaż nowego modelu maszyny Paczkomat, w której zastosowanie wbudowanych paneli fotowoltaicznych i magazynów energii pozwoli stawiać urządzenia w dowolnym miejscu niezależnie od dostępu sieci elektrycznej, podała spółka. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.
W ramach pilotażu autonomicznych urządzeń Paczkomat, w Polsce rozstawiono 9 maszyn – w Krakowie oraz w Gdańsku, a pod koniec maja zostały oddane do użytku 3 maszyny we Florencji, gdzie jak dotąd nie było potrzeby wymiany baterii. W Londynie testy przeprowadzane są na 2 maszynach, a we Francji pilotaż ma wystartować jeszcze w tym miesiącu, w okolicy miasta Lille, gdzie planowane jest uruchomienie 9 urządzeń Paczkomat, podano.
„Autonomiczny Paczkomat to kolejna innowacja Grupy InPost. Te nowoczesne maszyny możemy teraz stawiać w lokalizacjach, w których dotąd nie było to możliwe ze względu na brak dostępu do sieci energetycznej. Nowe maszyny zwiększają dostępność naszej sieci dla jak największej liczby klientów. To kolejny krok w realizacji naszej ambitnej strategii dekarbonizacji, a także wyjątkowe rozwiązanie technologiczne, niedostępne jak dotąd na rynku. Warto podkreślić, że pilotaż będziemy prowadzić równocześnie w czterech europejskich krajach, co da nam unikalną wiedzę na temat możliwości rozbudowy sieci maszyn autonomicznych w krajach o różnych warunkach pogodowych” – powiedziała group chief marketing & ESG officer Izabela Karolczyk-Szafrańska, cytowana w komunikacie.
W ramach pilotażu stawiane są też „maszyny matki” – podłączone do sieci energetycznej, które mają funkcję ładowania baterii zasilających maszyny autonomiczne w przypadku złych warunków pogodowych. W nowej, autonomicznej maszynie Paczkomat wprowadzono dodatkowe opcje pozwalające na optymalizację zużycia energii – np. oświetlenie maszyny po zmierzchu zmniejsza się do 30% swojej mocy, a w godzinach nocnych, gdy użytkowanie jest znikome, Paczkomat może w pełni je wyłączyć. Maszyny posiadają panele fotowoltaiczne na dachu oraz magazyn energii pracujący nawet w ujemnych temperaturach, podano także.
Spółka podkreśliła, że autonomiczna maszyna Paczkomat to kolejny krok InPost w kierunku zmniejszania śladu węglowego.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews
Ciekawe. Co jak co, ale to jedna z niewielu firm w Polsce, która nie bawi się w fałszywy greenwashing, tylko faktycznie podejmuje odpowiednie inicjatywy.
zgadzam się. da się zauważyć, że wiedzą co robią
Wielki plus za to, że działają od razu poza Polską. Potencjał gigantyczny – oby go wykorzystali.