InPost będzie świadczył usługi fulfillmentowe dla Modivo. W ramach umowy Modivo przeniesie swoje produkty do zlokalizowanych przy sortowniach firmy centrów fulfillmentu InPost, gdzie produkty będą konfekcjonowane przez InPost oraz dostarczane do końcowego klienta. Operacja ta pozwoli na szybszy czas dostawy zakupów do klienta Modivo, podał InPost.
„Większość kupujących w sieci oczekuje, że otrzyma towar następnego dnia po zakupach. Jednak konieczność spakowania i dostarczenia towaru do magazynów operatora logistycznego ogranicza możliwość natychmiastowej dostawy. Ten problem rozwiązuje usługa InPost Fulfillment, do którego magazynów zlokalizowanych obok sortowni InPost trafiają bezpośrednio zamówienia ze sklepu partnera. InPost je konfekcjonuje i pakuje, a one od razu trafia do zlokalizowanej obok sortowni firmy. Dzięki temu rozwiązaniu znacznemu przesunięciu podlega tzw. cut-off-time – czyli godzina, po której sprzedawca nie jest wstanie zagwarantować dostawy następnego dnia – jeden z ważniejszych w e-commerce czynników mających wpływ na skuteczność sprzedaży i budowanie lojalności konsumentów” – wyjaśnił prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Brzoska podkreśla, że InPost to od dłuższego czasu nie tyle logistyka, co wspieranie na różne sposoby i w wielu obszarach sprzedaży dla sektora e-commerce.
„Cieszę się, że Modivo postanowiło skorzystać z naszej szerokiej oferty i powierzyło nam pełną obsługę logistyczną procesu e-commerce, łącznie ze zwrotami. Jest to proces, którego pierwszy etap nastąpi w I kwartale 2023, a cały proces migracyjny, powinien być ukończony na początku kwartału drugiego przyszłego roku. Przewidujemy, że dzięki wdrożeniu przez Modivo usługi InPost Fulfillment w naszych magazynach pracę znajdzie dodatkowo ponad 200 osób. Jednocześnie, dzięki efektowi skali osiągniemy cel, jakim jest dostawa D+1 (doręczenie następnego dnia roboczego po nadaniu paczki) dla ponad 99% paczek pochodzących z tego kanału dystrybucyjnego. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa znacząco wesprze łańcuch dostaw Modivo” – powiedział.
„Współpraca z InPost to dla nas kolejne wzmocnienie naszego procesu logistycznego. Kładziemy duży nacisk na obsługę klienta i zrozumienie jego potrzeb. Już teraz możemy pochwalić się znakomitymi wynikami, jeśli chodzi o czas procesowania zamówienia – skrócił się on do zaledwie kilku godzin. Jestem pewny, że wprowadzenie usługi InPost Fulfillment bezpośrednio przełoży się na kolejne pozytywne doświadczenia klientów. Oprócz oczywistych korzyści biznesowych, bardzo cieszy mnie fakt, że wprowadzone rozwiązanie łączy się również z celami zrównoważonego rozwoju. Rozbudowana siatka połączeń pozwala skrócić łańcuch dostaw, co jest jednym z podstawowych elementów zielonej logistyki. Jestem przekonany, że ta współpraca będzie przebiegać tak sprawnie i efektywnie, jak zainicjowany wcześniej projekt zwrotu opakowań wielokrotnego użytku” – dodał dyrektor logistyki w Modivo Łukasz Boguszewski.
Współpraca zaczynie się od pełnej integracji systemów informatycznych partnerów, tak aby wpływające do sklepu online zamówienia były widoczne w magazynie w czasie rzeczywistym, a stany magazynowe na bieżąco aktualizowane. Poza przechowywaniem, pakowaniem, wydaniem do doręczenia i dostawą, w ramach usługi fulfillmentowej InPost obsługuje również zwroty.
Umowa, wedle której InPost będzie odpowiedzialny za kompleksową obsługę logistyczną odzieży oferowanej przez Modivo z wykorzystaniem usługi fulfillmentowej, została podpisana na 4 lata, podano także.
InPost Fulfillment jest rozwijany przez firmę od 18 miesięcy i pozwala maksymalnie zoptymalizować proces logistyczny, a przez to obniżyć koszty magazynowania i dystrybucji. Jest również szansą na realne skrócenie czasu dostaw produktów do klienta końcowego. W konsekwencji firma korzystająca z InPost Fulfillment nie tylko zwiększa swoją konkurencyjność, ale także obniża koszty stałe swojej działalności.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Modivo to europejski lider e-commerce sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów, który łączy ofertę eobuwie.pl oraz Modivo. Platformy sprzedażowe spółki dostępne są w kilkunastu krajach europejskich. W największych polskich aglomeracjach spółka prowadzi także sprzedaż stacjonarną.
Źródło: ISBnews