Grupa InPost zwiększyła sieć PUDO i urządzeń Paczkomat we Włoszech o 40% r/r w I kwartale 2024 r. i ma obecnie blisko 5000 punktów odbioru i nadania przesyłek (PUDO) oraz 2000 urządzeń Paczkomat, podała spółka. We Włoszech wolumeny przesyłek wzrosły o 41% r/r, co oznacza wzrost przychodów o 39% r/r w I kw. 2024 roku.
InPost jest obecny w 1882 miejscowościach we Włoszech, we wszystkich regionach kraju, podano.
„Ekspansja międzynarodowa to strategiczny kierunek rozwoju Grupy InPost. Jesteśmy obecni na 9 rynkach, w tym również we Włoszech – gdzie postawiliśmy maszynę Paczkomat numer 2000. Tylko w ciągu I kwartału 2024 uruchomiliśmy ponad 250 maszyn Paczkomat, co przekłada się na 22 tysiące nowych skrytek. Podobnie jak na wszystkich rynkach, także na Półwyspie Apenińskim chcemy stać się liderem w dostawach out-of-home – wyniki za I kwartał potwierdziły, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – co oznacza, że jesteśmy na właściwej ścieżce, aby zrealizować ten cel” – powiedział założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
„Na terytorium Włoch mamy już 2000 urządzeń Paczkomat, co daje łącznie ponad 122 000 skrytek dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Włosi mogą zamawiać swoje zakupy do maszyn InPost z ponad 200 sklepów internetowych, które wybrały usługę dostawy poza domem. Nasza rozległa sieć obejmująca także prawie 5000 punktów PUDO potwierdza, że usługi InPost są doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez naszych partnerów lokalizacyjnych. Nawiązanie współpracy z InPost pozwala im na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów w sklepach oraz punktach usługowych” – dodał dyrektor zarządzający InPost na Europę Południową Nicola D’Elia.
Spółka wskazała też, że InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay, dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzykrajowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.
Grupa InPost na koniec I kw. 2024 roku dysponowała ponad 69 000 pkt out-of-home, w tym ponad 37 tys. nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 32 tys. punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat oraz 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat oraz 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa 930 urządzeń Paczkomat i 8 918 punktów PUDO, podano także.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews
Tak właśnie powinno się rozwijać biznes 🙂
40% to naprawdę nieźle. Chepau bas, czy jak to tam się pisze
Brawo, nie tak łatwo zaistnieć na rynkach zagranicznych a tu proszę
Super! Może nawet uda mi się skorzystać we Włoszech 😀
Ci to są nieźli, ciągle o nich głośno i to z pozytywnym sensie. Brawo.
fajnie się czyta o sukcesie polskiej firmy
Fajnie, że nie zatrzymali się na Polsce, tylko cały czas ładują w ekspansję międzynarodową