Inter Cars zainwestuje 1,6 mld zł w logistykę w ciągu sześciu lat, poinformował CFO spółki Piotr Zamora. Spółka ukończy inwestycje w dwa magazyny w Zakroczymiu i uruchomi je w I kw. 2024 r. oraz planuje zakończenie inwestycji w Rumunii w okolicach połowy 2025 r. Od 2025/2026 skumulowany efekt inwestycji powinien przełożyć się pozytywnie na marżę operacyjną w wysokości 1 pkt proc.
„Jeśli chodzi o nasze inwestycje w logistykę, to w marcu rozpoczęliśmy budowę nowej hali w Zakroczymiu i inwestycje w robotyzację istniejącej hali w Zakroczymiu. Obecnie jesteśmy na etapie kończenia inwestycji i planujemy uruchomienie tych dwóch magazynów w I kw. 2024. Druga inwestycja w logistyce to inwestycja w Rumunii i mówimy o inwestycji w magazyn wynajęty oraz zmianę lokalizacji istniejącego magazynu i w tym przypadku mówimy o pierwszym w pełni zrobotyzowanym magazynie, a planowane zakończenie inwestycji w Rumunii to okolice połowy roku 2025. To tylko część całego programu inwestycyjnego, na który się zdecydowaliśmy i całkowity koszt w logistykę to 1,6 mld zł w okresie sześciu lat – to będzie dotyczyło inwestycji m.in. na południu Polski, a także pod Poznaniem i dalszej robotyzacji w Zakroczymiu” – powiedział Zamora podczas telekonferencji.
„Zakładamy w naszych projektach, że od przełomu 2025/2026 skumulowany efekt inwestycji powinien przełożyć się pozytywnie na marżę operacyjną na poziomie ok. 1 pkt proc. Jeśli włączymy magazyn w Braszowie [w Rumunii] i poczynimy inwestycje w Sosnowcu, to będzie to duży element wykorzystania poprawy i wykorzystania dźwigni w naszej działalności” – dodał.
W maju spółka informowała, że Inter Cars przeznaczy ok. 300 mln zł na rozpoczętą w marcu br. inwestycję w robotyzację magazynu w Zakroczymiu, z czego połowę jeszcze w tym roku, a drugą połowę do II kw. 2024 roku, zaś łącznie w ciągu 5 lat spółka planuje zainwestować 1,2 mld zł w robotyzację w czterech lokalizacjach, a w kolejnych latach powinno być to ok. 250-300 mln zł w skali roku.
Inter Cars to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2004 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Przychody spółki wyniosły 14,91 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews