Kino Polska notuje wypełnione przerwy reklamowe i powrót stawek do poziomów sprzed pandemii, poinformował ISBtech prezes Bogusław Kisielewski. Grupa skupia się na rozwoju platformy FilmBox+ oraz rozszerzaniu działalności międzynarodowej.
„W 2021 roku być może uda się powrócić do wzrostów wydatków na reklamę telewizyjną. Prognozy domów mediowych na 2021 r. mówią tutaj o około 3% r/r, co niestety nie oznacza powrotu do wielkości rynku z 2019 r. Jeśli o nas chodzi, obecnie nasze przerwy reklamowe wypełnione są w całości, a stawki reklamowe wróciły do 'rynkowych’ poziomów sprzed pandemii” – powiedział ISBtech Kisielewski.
Natomiast w kontekście digitalu, grupa skupi się m.in. na rozwijaniu platformy FilmBox+ dostępnej w modelu B2B, dodał prezes.
„Obecnie użytkownicy FilmBox+ mogą oglądać ponad tysiąc hitów filmowych podzielonych na 13 kategorii i 11 kanałów telewizyjnych na żywo (Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon HD, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, DocuBox HD, Fashionbox, Fast&Fun Box HD, 360 Tune Box, FilmBox Arthouse). W 2021 roku będziemy chcieli mocno tę bazę kontentu FilmBox+ rozbudować. Przymierzamy się również do uruchomienia udostępniania treści w modelu AVOD (wideo na żądanie oparte na reklamach), co pozwoli nam na generowanie przychodów z naszych treści w na platformach zewnętrznych partnerów” – wymienił Kisielewski.
Dodał, że grupa będzie chciała skupić się także na intensywnej pracy nad poszerzaniem działalności na rynkach międzynarodowych.
„W ostatnim czasie zawieraliśmy nowe kontrakty, m.in. w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, cały czas staramy się zwiększać naszą obecność również w krajach dawnej Jugosławii i krajach bałtyckich” – podsumował prezes.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews