Koncept Shell Cafe, który Shell uruchomił na stacjach w Polsce we wrześniu 2021 roku, w niektórych lokalizacjach zwiększył sprzedaż nawet kilkakrotnie, poinformował ISBnews starszy partner kategorii Shell Cafe w Shell Polska Mikołaj Pawlak.
„W niektórych lokalizacjach sprzedaż zwiększyła się kilkakrotnie, a generalnie koncept Shell Cafe to olbrzymi sukces pod względem podejścia do klienta” – powiedział Pawlak w rozmowie z ISBnews.
Kiedy nowy koncept był inaugurowany w Polsce we wrześniu 2021 roku, Shell planował wprowadzić go na 237 wyselekcjonowanych stacjach w naszym kraju.
„Tymczasem sukces konceptu sprawił, że już dzisiaj jest on obecny na praktycznie wszystkich stacjach Shell w Polsce” – dodał Pawlak.
W jego ocenie, w Polsce jest bardzo duża przestrzeń na lokalizowanie kawiarni Shell Cafe także poza stacjami paliw, w związku z czym Shell wiąże duże nadzieje z uruchomionym w Warszawie jako pierwszy w Europie stacjonarnym punktem Shell Cafe niezwiązanym ze stacją paliw.
„Jeśli zapadnie pozytywna decyzja po programie pilotażowym, a po pierwszych dniach funkcjonowania lokalu wyniki przekraczają nasze oczekiwania, pełen roll-out konceptu może potrwać około dwóch lat” – zapowiedział Pawlak.
Jak podkreślił, Shell jest zainteresowany w pierwszej kolejności lokalizacjami w otoczeniu biznesowo-mieszkaniowym, ale obserwuje także inne potencjalne możliwości, takie jak centra miast, centra handlowe czy dworce kolejowe.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2021 roku firma zarządzała siecią 437 stacji.
Piotr Apanowicz
Źródło: ISBnews