Konsumenci poświęcają średnio 7,5 godziny miesięcznie na zakupy online, wynika z raportu SW Research przeprowadzonego na zlecenie Allegro. Najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są cena produktu (45%), jakość produktu (30%) oraz koszty dostawy (26%).
„Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. Ponadto, najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37%) i raz w tygodniu (34%)” – czytamy w komunikacie.
Badanie wykazało, że średnio miesięcznie na zakupy online konsumenci wydają 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1 000 zł.
„Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna, to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45%), jakość produktu (30%) oraz koszty dostawy (26%). Na znaczeniu straciły zaś m.in. wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe – w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów” – czytamy dalej.
Przeprowadzono 1 015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16-22 czerwca 2023 r.
Źródło: ISBnews