Kredobank z grupy PKO Banku Polskiego wdraża cyfrowy ekosystem Diia, planuje też w tym roku rozbudować systemy elektronicznego podpisu i przesyłania dokumentów, identyfikacji klientów oraz zdalnej obsługi z każdego zakątku świata, podał bank.
Należący do grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego ukraiński Kredobank planuje w pełni wykorzystać i rozbudować systemy elektronicznego podpisu i przesyłania dokumentów, identyfikacji klientów oraz zdalnej obsługi z każdego zakątku świata. Obecnie wdraża rozwiązania oparte o Diia – przedsięwzięcie państwowe tworzące ekosystem cyfrowych usług publicznych Ukrainy, której sercem jest aplikacja udostępniająca odpowiednik dokumentów papierowych, ale również podpis cyfrowy. Za jej pośrednictwem KredoBank dał pod koniec roku 2022 możliwość otwarcia rachunku osoby fizycznej i jednoosobowego przedsiębiorcy bez papierów i fizycznych podpisów, podano.
„Klienci jednym kliknięciem mogą udostępnić bankowi swoje dokumenty identyfikacyjne a następnym, również jednym kliknięciem, podpisać umowę zawarcia rachunku. To rozwiązanie chcemy dalej wykorzystywać do wykonywania większości operacji. Osiągniemy wzrost liczby dokumentów elektronicznych zamiast papierowych. To bardzo wygodne dla klientów, a my ograniczamy papierową dokumentację, którą trudniej jest przenieść i magazynować. Aplikację Diia wykorzystaliśmy zarówno w procesie zdalnego otwierania rachunków w aplikacji mobilnej jak też, co ważne, w oddziale. W lutym 2023 roku już 50% nowych klientów założyło rachunek samodzielnie, a połowa klientów w oddziale złożyła w banku dokumenty cyfrowe zamiast papierowych” – powiedział wiceprezes KredoBanku Wojciech Tarasiuk, cytowany w komunikacie.
„W drugiej połowie 2023 r. w Centrum Kontaktowym zamierzamy zapewnić obsługę z dowolnego zakątka świata poprzez chatbota. Linia kontaktowa 24/7 będzie działała dodatkowo za pośrednictwem komunikatorów Telegram, Messenger i Viber. Naszym celem jest zapewnienie komfortu finansowego dla Ukraińców, którzy wyemigrowali do Polski i innych krajów w związku z wojną w Ukrainie” – dodał.
Kolejne kroki na drodze rozwoju to cyfrowe rozwiązania dla segmentu MŚP i klientów korporacyjnych, które Kredobank chce wdrożyć jesienią. Już dziś przedsiębiorcy indywidualni mogą posługiwać się Diia w oddziałach banku. Moduł MultiKeys pozwoli im w pełni korzystać z kluczy elektronicznego podpisu cyfrowego wydanych przez dowolne Centrum Certyfikacji Kluczy akredytowane w Ukrainie. Kolejne rozwiązanie, które bank planuje wdrożyć przyniesie natomiast cyfryzację end to end wszystkich operacji z osobami prawnymi, podano także.
Kredobank jest uniwersalnym bankiem z centralą we Lwowie, którego 100-proc. właścicielem jest PKO Bank Polski. Należy do 16 największych banków w Ukrainie pod względem: aktywów, wielkości portfela kredytowego osób fizycznych i prawnych, depozytów detalicznych oraz liczby wydawanych kart płatniczych.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 430,7 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews