Od początku działalności Lexusa w Polsce w 1997 roku sprzedano 50 381 aut tej marki, a szczególnie dynamiczny rozwój nastąpił w ostatnich pięciu latach, kiedy sprzedano ponad 30 tys. aut, podał producent. 64% wszystkich sprzedanych Lexusów w Polsce miało napęd hybrydowy.
Lexus w Polsce systematycznie rozbudowuje sieć sprzedaży, która liczy obecnie 19 obiektów.
„Lexus od lat jest wyborem dla osób szukających aut premium spoza niemieckich marek. Gwarantuje unikalny styl, doskonałą jakość wnętrza oraz technologię hybrydową dla każdego modelu. I to właśnie napędy zelektryfikowane (hybrydy, hybrydy plug-in oraz wkraczające bateryjne auta elektryczne) stanowią o sile Lexusa. Dzięki hybrydom Lexusy mają mocne osiągi, zachowując umiarkowane zużycie paliwa. Do tego są wybitnie niezawodne. A to w połączeniu z wysoko ocenianą siecią salonów i serwisów Lexusa powoduje, że także auta używane są bardzo poszukiwane na rynku i długo utrzymują wysoką wartość. Lexus nigdy nie będzie aspirował do pozycji numer jeden w liczbie sprzedanych aut, ale zdecydowanie chce być takim liderem w obszarze obsługi salonowo-serwisowej i zawsze oferować samochody w najwyższej możliwej jakości wykonania. Bo Lexusy to auta na lata, a nawet dekady” – powiedział PR Senior Manager w Toyota & Lexus Central Europe Robert Mularczyk, cytowany w komunikacie.
64% wszystkich sprzedanych w Polsce Lexusów to hybrydy. Ten rodzaj napędu zadebiutował w 2005 roku wraz z premierą modelu RX 400h. Od tamtej pory sprzedano 32 072 zelektryfikowane auta, z czego ponad jedną trzecia stanowi model NX.
W 2023 roku hybrydy stanowią już 87,4% wszystkich sprzedawanych w Polsce Lexusów, podano również.
Lexus to motoryzacyjna marka premium należąca do koncernu Toyota. Marka jest obecna w ponad 90 krajach na świecie, w Polsce od 1997 roku.
Źródło: ISBnews