Liczba klientów aplikacji Orlen Pay, umożliwiającej płatność za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, wzrosła w ciągu ostatniego roku o 500%, do ok. 200 tys. użytkowników, poinformował dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen Wojciech Muszyński.
Najnowsza wersja aplikacji pozwala m.in. na korzystanie ze zniżek Karty Dużej Rodziny oraz BiznesTank, a także płatności poprzez Apple Pay, Google Pay oraz BLIK-iem. Nowe funkcjonalności obejmują także logowanie biometryczne czy też zakup wybranych produktów bez konieczności podchodzenia do kas, podał również koncern.
„Komfort klientów naszych stacji paliw to dla nas priorytet. Konsekwentnie wdrażamy szereg nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają obsługę. Rozwijając aplikację Orlen Pay wsłuchujemy się w głosy naszych klientów i zgodnie z ich wymaganiami dodajemy nowe funkcjonalności, jak np. zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Ta strategia działa, na przestrzeni roku zanotowaliśmy 500% wzrost użytkowników aplikacji, z której korzysta już blisko 200 tys. osób” – powiedział Muszyński, cytowany w komunikacie.
Na wszystkich, czyli około 1 800 stacjach paliw Orlen w całej Polsce, kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Aplikacja Orlen Pay to rozwiązanie skierowane do osób indywidualnych i prowadzących działalność gospodarczą. Nowa wersja aplikacji Orlen Pay daje możliwość naliczania rabatów dla posiadaczy karty Biznes Tank oraz Karty Dużej Rodziny. Klient na wybranych stacjach paliw może także zdalnie zapłacić za skorzystanie z myjni samoobsługowej czy też za wybrane produkty (głównie płyn do spryskiwaczy oraz płyn do dezynfekcji). Nowym rozwiązaniem jest również możliwość dodania kilku numerów rejestracyjnych do jednego konta, wynika także z komunikatu.
Od momentu udostępnienia aplikacji, czyli od września 2018 r., zrealizowano blisko 700 tys. transakcji na łączną kwotę blisko 95 mln zł, zaznaczono.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,2 mld zł w 2019 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
Źródło: ISBnews