Lidl Polska może przeznaczyć na rozwój w Polsce ok. 2 mld zł w 2025 r., zatrudni 500 osób i otworzy kilkadziesiąt nowych sklepów, zapowiedział prezes Włodzimierz Wlaźlak.
„Biorąc pod uwagę, że zysk za ten rok powinien być wyższy, to i capex na przyszły rok będzie zdecydowanie wyższy. Myślę, że to będzie ok. 2 mld zł” – powiedział Wlaźlak w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”.
„To będą przede wszystkim inwestycje w nowe sklepy oraz centra dystrybucyjne, a także w rozwiązania ekologiczne w tych obiektach, co dodatkowo zwiększy naszą wydajność” – dodał.
Wskazał, że Lidl chce osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną do 2050 r. Celem jest, aby do lutego 2025 r. każdy parking przy sklepie sieci był wyposażony w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.
„W przyszłym roku planujemy otworzyć kilkadziesiąt nowych sklepów, a ok. 40 dojdzie nam w tym roku. Bardziej niż liczba sklepów interesuje nas ich rentowność i w tym kierunku chcemy się rozwijać” – zapowiedział też prezes.
„W tym roku już zwiększyliśmy stan zatrudnienia o ponad 2 tys., do prawie 29 tys., a w przyszłym roku planujemy zatrudnić kolejne 500 osób” – poinformował Wlaźlak.
Lidl Polska działa od 22 lat. Spółka jest 9. największą pod względem przychodów firmą w Polsce. Posiada ponad 900 sklepów ulokowanych w całym kraju. Sieć Lidl Polska zatrudnia obecnie blisko 27 tys. osób.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA.
Źródło: ISBnews