LPP ocenia, że sierpień był sprzedażowo bardzo dobry dla spółki, lepszy w ujęciu r/r, zaś wrzesień nieco gorszy r/r, ale LPP liczy na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w II półroczu r.obr. 2023/2024 (sierpień 2023 – styczeń 2024) oraz na wzrost marż w III kw., poinformował CFO i wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
„Sierpień był dla nas dobrym miesiącem sprzedaży, mamy jednocyfrowe wzrosty w on-line i początek września też był bardzo fajny, ale potem zaczęło się robić ciepło i dynamiki zmalały, a sprzedaże są pod presją słońca i dobrej pogody. Widocznie w tym roku to październik będzie tym lepszym okresem sprzedażowym. To zależy od tego, kiedy przychodzi jesień, a ta widać przyjdzie później” – powiedział Lutkiewicz podczas telekonferencji.
„W sierpniu sprzedaż jest wyższa niż rok temu, a we wrześniu trochę niższa niż rok temu, czyli ogólnie jesteśmy na poziomie podobnym jak rok temu. Wierzymy, że październik, listopad i grudzień będą znacząco lepsze niż przed rokiem, gdy klient kupował mniej niż normalnie, a zazwyczaj widzimy, że jak jeden sezon jest słabszy, to kolejny jest już lepszy i jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o zachowania konsumentów w II półr. […] Wierzymy, że tak jak w pierwszym półroczu będą to wzrosty dwucyfrowe” – dodał.
W prezentacji wynikowej spółka podała, że marża brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2023/2024 była niższa o 4 pkt proc. r/r ze względu na: większy udział w przychodach marki Sinsay, która charakteryzuje się najniższą marżą w Grupie oraz na akcje promocyjne wspierające sprzedaż nadmiarowego towaru kolekcji z 2022, a także mniej korzystny r/r kurs USD/PLN.
„To ostatni kwartał gdzie odnotowujemy dość niskie marże handlowe, a w III kw. te marże już pójdą w górę […] Trzymamy mocna politykę kosztową, a marża operacyjna za I półr. to trochę ponad 10%. […] Będziemy utrzymywać mocną dyscyplinę kosztową i wierzymy, że II półr. będzie pokazywało wzrost zysku r/r” – skomentował wiceprezes i dodał że w I półr. zostało zrealizowanych 0,5 mld zł oszczędności kosztowych i jest przestrzeń do dalszych oszczędności w II półr. r.obr. 2023/2024.
Wiceprezes powiedział też, że LPP nie planuje podwyżek cen.
„Ne planujemy żadnych specjalnych zmian polityki cenowej, bo widzimy, że klient jest czuły na cenę. Nie przewidujemy podwyżek cen i chcemy być atrakcyjni dla klienta” – powiedział.
Po wynikach za I poł. roku obrotowego 2023/2024 (luty-lipiec 2023), LPP podtrzymało całoroczne plany, zakładające m.in. wzrost przychodów o ok. 20% r/r do ok. 18 mld zł, 51-53% marży brutto na sprzedaży i powyżej 10% marży EBIT. Planowany capex został obniżony do 1,05 mld zł z wcześniej szacowanych 1,1 mld zł.
Wcześniej spółka podała, że w I poł. r.obr. 2023/2024 (luty-lipiec 2023) miała 548,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 94,3 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8 214,8 mln zł w porównaniu z 7 374,8 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 494 mln zł wobec 1 036 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews