Po wynikach I kwartału, LPP podtrzymało plan zwiększenia przychodów o 13% r/r do 16 mld zł w roku obrotowym 2022/2023 (rozpoczętym w lutym br.), przy niższej marży handlowej i operacyjnej, podała spółka.
„Plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 (z wyłączeniem rynku Ukrainy i Rosji) wskazują na możliwość osiągnięcia 16 mld zł sprzedaży tj. wzrostu o około 13% r/r, z czego w kanale sprzedaży internetowej przekroczenie poziomu 5 mld zł” – czytamy w raporcie.
W I kw. roku obrotowego (luty-kwiecień 2022) przychody grupy wzrosły o ok. 29% r/r do 3,03 mld zł.
„Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w 2022/23 roku spodziewa się spadku marży handlowej i operacyjnej” – czytamy dalej.
Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 53,3% tj. o 2,2 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
„Pomimo tego, planuje utrzymać poziom zaangażowania inwestycyjnego na 2022/23 w wysokości 1 mld zł, w tym ok. 630 mln zł na rozwój sieci salonów stacjonarnych, której jednocześnie powierzchnia ze względu na wstrzymanie rozwoju w rejonie wschodnim ulegnie zmniejszeniu w bieżącym roku o około 4% r/r. W kolejnych latach grupa zakłada odbudowanie powierzchni handlowej i powrót do jej wzrostów” – zapowiedziała także spółka.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews