LPP wprowadzi elektroniczne metki w technologii RFID do marek Mohito, Cropp oraz House ponad 5-krotnie szybciej niż we flagowej marce Reserved, podała spółka. Plany uwzględniają także wykorzystanie soft tagów, które pozwolą na osiągnięcie 100-proc. widoczności całej oferty. To kolejny etap rozwoju polskiego producenta odzieży w ramach strategii omnichannel.
Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła projekty wspierające sprzedaż wielokanałową. Tym, co procentowało w okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i wzrostów sprzedaży internetowej, były inwestycje w obszar fashion-tech i wdrożenie systemu RFID, czyli technologii elektronicznych metek. Biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie tej technologii w procesie integracji kanałów sprzedaży, spółka zdecydowała o szybszym wdrożeniu elektronicznych metek do Mohito, Cropp i House, podano.
Dzięki elektronicznej metce LPP w czasie rzeczywistym śledzi dostępność towaru, co pozwala lepiej kontrolować jego przepływ m.in. między magazynami a salonami, a w efekcie szybciej i dokładniej odpowiadać na potrzeby klienta.
„Pierwsza fala pandemii pokazała nam, że musimy być gotowi na różne scenariusze. W marcu ub.r. wraz z zamknięciem z dnia na dzień niemal wszystkich sklepów stacjonarnych musieliśmy szybko zaadaptować się do nowej sytuacji. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID w Reserved salony stacjonarne zaczęły pełnić funkcję minimagazynów obsługujących zamówienia online. W efekcie szybciej przetwarzaliśmy zamówienia składane przez sklep internetowy. Sukces, jaki osiągnęliśmy dzięki integralnemu podejściu do naszej sprzedaży we flagowej marce, był dla nas kluczowym czynnikiem, który utwierdził nas w podążaniu tą ścieżką w kolejnych brandach. Wiedzieliśmy, że nie mamy czasu do stracenia i musimy przyspieszyć prace nad wdrożeniem RFID do kolejnych marek” – powiedział ekspert ds. RFID w LPP Alexander Yashin, cytowany w komunikacie.
„W Reserved w ciągu 12 miesięcy wprowadziliśmy RFID w 270 salonach. Obecnie planujemy zrealizować to w 867 salonach kolejnych brandów w zaledwie 7 miesięcy w 12 krajach. Oznacza to, że roll out rozwiązania dokonamy ponad 5-krotnie szybciej w porównaniu do Reserved” – dodała IT project manager LPP Agata Mielewczyk.
Technologią RFID zostanie objętych w sumie ponad 1 200 salonów LPP. Tym samym w 2021 roku ponad 200 mln sztuk towaru, będącego ofertą czterech brandów polskiej spółki, będzie otagowane elektronicznymi metkami. Ważnym elementem trwającego projektu jest również nowość, jaką są RFID soft tags, czyli tzw. miękkie tagi RFID. Dzięki temu rozwiązaniu technologią objęte zostaną również produkty takie jak biżuteria, perfumy czy inne akcesoria.
„Wdrożenie soft tagów pozwoli nam zwiększyć dostępność oferty dla zamówień online marki Reserved, a także Cropp, Mohito i House. Wdrożenie systemu oraz dodatkowe pojawienie się soft tagów zapewni nam tym samym 100 proc. widoczność stanów magazynowych w czasie rzeczywistym. Dokładność i wydajność tego rozwiązania stanowią dla nas niezbędny element w rozwoju strategii omnichannel” – podsumował Yashin.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews