LPP szacuje, że już 23% produktów dostępnych w jej ofercie oznaczonych jest metką odzieży przyjaznej środowisku (Eco Aware), a liderem jest marka Reserved z 33-proc. udziałem produktów Eco Aware, podała spółka. Spółka zakładała wcześniej, że w 2021 roku 25% wyprodukowanej odzieży dostępnej we wszystkich jej markach będzie bardziej przyjazna środowisku.
„Nowa strategia zrównoważonego rozwoju LPP od początku miała być planem ambitnym, ale jednocześnie realnym do zrealizowania. Dlatego przyjęliśmy, że w 2021 roku 25% wyprodukowanej przez nas odzieży będzie bardziej przyjazna środowisku. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że cel przyjęty dopiero na rok przyszły, już dziś udało nam się zrealizować niemal w całości i to pomimo obecnych trudności na rynku wywołanych pandemią” – powiedział prezes Marek Piechocki, cytowany w komunikacie.
Dodał, że spółka od 2017 roku dokonała zasadniczej zmiany w tworzeniu oferty bardziej przyjaznej środowisku.
„To utwierdza nas w przekonaniu, że determinacja w realizacji wyznaczonych celów konsekwentnie przybliża nas do tworzenia coraz bardziej zrównoważonej mody, przyjaznej dla ludzi i środowiska” – dodał prezes.
W 2019 roku wszystkie marki LPP wprowadziły do sprzedaży bardziej zrównoważone kolekcje, sygnowane znakiem Eco Aware. Dzisiaj już 23% produktów dostępnych w ich ofercie oznaczonych jest metką odzieży przyjaznej środowisku. Przoduje w tym zakresie Reserved – kolekcje tej marki w 33% to produkty Eco Aware, podano także.
„LPP w 2020 roku koncentrowało szeroko zakrojone działania na rozwijaniu programu Eco Aware Production. Jego podstawowym założeniem na ten rok było wypracowanie i wdrożenie przez współpracujących z firmą dostawców jakościowych i ekologicznych standardów, takich jak kryteria dotyczące ograniczenia zużycia wody i energii w procesie obróbki tkanin i produkcji odzieży. Od momentu wdrożenia strategii prowadzone są konsultacje z 40 producentami z Azji Południowo-Wschodniej, których celem jest spełnienie wyznaczonych standardów Eco Aware Production. W przyszłym roku, zgodnie z założeniami programu ma pracować już 30% wszystkich fabryk szyjących dla LPP w Południowej Azji, tj. 177 dostawców, natomiast do 2023 r. – 100% fabryk dżinsów” – czytamy także.
LPP zwróciło także uwagę, że odpowiedzialna produkcja to także kwestia bezpieczeństwa chemicznego. Zgodnie z przyjętym planem, w 2020 roku jako pierwsza polska firma dołączyła do globalnej inicjatywy ZDHC (Zero Discharge of Hazardous Chemicals).
„Jesteśmy na etapie realizacji kolejnych założeń naszej współpracy z ZDHC, dzięki czemu już 25 fabryk w Pakistanie i 35 w Bangladeszu to zakłady produkujące kolekcje naszych marek zrzeszone w ramach tej inicjatywy. Co ważne, dzięki temu, że do ZDHC systematycznie dołączają nowi dostawcy, jesteśmy przekonani, że ta lista szybko będzie się wydłużać” – powiedziała dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i zakupów LPP Dorota Jankowska-Tomków.
„Mijający rok był dla nas ogromnym wyzwaniem. Z jednej strony walczyliśmy o zachowanie płynności firmy oraz miejsca pracy, z drugiej konsekwentnie realizowaliśmy cele, do których zobowiązaliśmy się w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Nie chcieliśmy z nich rezygnować. Zależało nam na tym, aby pomimo trudności i walki z kryzysem dotrzymać słowa i nie zawieść oczekiwań naszych klientów, wobec których podjęliśmy te zobowiązania. Jesteśmy dumni, że konsekwentnie zrealizowaliśmy wszystkie cele przyjęte na 2020 rok, ale mamy świadomość, że przed nami jeszcze wiele wyzwań na drodze do zrównoważonego rozwoju” – podsumował Piechocki.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews