LPP uruchomiła w październiku na rynku polskim aplikacje dla marek Cropp i House w odpowiedzi na rosnący udział m-commerce w sprzedaży online; obecnie wszystkie brandy polskiego producenta odzieży są dostępne w kanale mobilnym, podała spółka. LPP zamierza w ten sposób wykorzystać ich potencjał sprzedażowy oraz wspierać rozpoznawalność w kraju i za granicą.
„Obie aplikacje – Cropp i House zostały uruchomione w pierwszej kolejności na rynku polskim. Podobnie jak w pozostałych markach spółka zamierza systematycznie zwiększać ich zasięg o kolejne kraje. Kolekcje Sinsay są dostępne w aplikacji już na 10 rynkach – od września w Grecji, a od października w Niemczech. Z kolei aplikacja Reserved jest dostępna od października także w Chorwacji – łącznie na 8 rynkach. Debiutująca rok temu aplikacja Mohito działa w Polsce i Rumunii, a od sierpnia również w Czechach” – czytamy w komunikacie.
Spółka zaznaczyła też, że zakupy w aplikacjach mobilnych cieszą się coraz większą popularnością klientów marek LPP, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych II kw. 2024 r. Na rynkach, gdzie dostępna była aplikacja Sinsay, wygenerowała ona średnio 70% sprzedaży online. W przypadku Reserved było to 55%.
„Aplikacje mobilne są dla nas łącznikiem pomiędzy sprzedażą stacjonarną a internetową, dlatego zależy nam, aby każda marka LPP dysponowała tym narzędziem. To długo wyczekiwana premiera, która zamyka etap tworzenia fundamentów naszej strategii omnichannelowej i otwiera przed nami nowe możliwości organicznego rozwoju naszych brandów. Do tego momentu przygotowywaliśmy się od pierwszych kroków w m-commerce. Aplikacje Cropp i House czerpią najlepsze wzorce z doświadczenia pozostałych marek, a wdrożone w nich funkcjonalności są wypadkową najnowszych trendów i intuicyjnych, sprawdzonych rozwiązań. Nasi programiści z Silky Coders ściśle współpracowali z brandami, aby zadbać o najwyższy poziom user-experience i dostosować technologie do oczekiwań klientów” – powiedział wiceprezes LPP Mikołaj Wezdecki, cytowany w komunikacie.
Jak zaznacza LPP, aplikacje mobilne oferują klientom łatwy dostęp do oferty i szybki proces zakupowy. Ich zaletą jest integracja takich funkcji jak powiadomienia o promocjach, rekomendacje produktów na podstawie wcześniejszych zakupów oraz szybki wgląd do historii zamówień. Pozwalają także na dostosowanie ofert i treści do preferencji konsumenta. Marki mogą proponować klientom spersonalizowane ścieżki zakupowe i oferować indywidualne oferty czy rekomendacje, zwiększając tym samym ich zaangażowanie i lojalność wobec brandu. Nowością, zastosowaną we wszystkich pięciu aplikacjach, jest funkcja komunikacji z Contact Center poprzez chatbota i Facebook Messenger, a także możliwość otrzymywania notyfikacji nt. statusu przesyłki.
„Nasi klienci to w głównie przedstawiciele generacji Z, która żyje w świecie cyfrowym i oczekuje spersonalizowanego i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Dzięki aplikacji możemy lepiej zrozumieć ich potrzeby i odpowiedzieć na nie zwiększając efektywność komunikacji, oraz oferując natychmiastowy dostęp do najnowszych kolekcji i promocji. W dłuższej perspektywie pozwoli nam to również zmaksymalizować potencjał sprzedaży online” – wskazał Omnichannel Director w marce House Krystian Janczyński.
Prace związane z projektem i uruchomieniem aplikacji zostały przeprowadzone w ramach Grupy LPP – spółki technologicznej, Silky Coders oraz zespołów marek Cropp i House. Obie aplikacje są dostępne w sklepach AppStore oraz Google Play, podano także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews