Grupa LPP podtrzymuje plany na rok obrotowy 2024, w czym umacnia ją „dobra perspektywa II kwartału”, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej oraz wzrostu sprzedaży r/r w okresie od 1 maja do 10 czerwca, podała spółka.
„W realizacji planów na 2024 umacnia Grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży r/r w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19% w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale” – czytamy w raporcie kwartalnym.
LPP podtrzymało cel ok. 21 mld zł przychodów Grupy oraz wzrostu przychodów offline dzięki rozwojowi powierzchni o 25% oraz pozytywnemu LFL, podano w prezentacji wynikowej.
„Uwzględniając powyższe szanse i zagrożenia, plany sprzedażowe Grupy na rok finansowy 2024 zakładają możliwość osiągnięcia około 21 mld zł sprzedaży, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym. Spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 25% r/r, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay” – czytamy dalej w raporcie kwartalnym.
LPP podtrzymało, że w r.obr. 2024 spodziewa się marży brutto na sprzedaży kształtującej się w przedziale 52-53%. Jednocześnie zakłada utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40%).
„Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji” – napisano też w raporcie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews