LPP powinna zejść do optymalnego poziomu zapasów 1500-1600 zł/m2 w ciągu najbliższych kwartałów, poinformował CFO i wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
„Na pewno zapasy możemy trochę obniżyć, ale jesteśmy już blisko tych wartości optymalnych poziomu zapasów, jakie chcielibyśmy mieć w długim okresie. Zapasy spadły z 4 do 3 mld zł, […] a poziom 1500-1600 zł [na m2] to jest poziom, do którego chcielibyśmy dążyć i myślę, że w ciągu najbliższych kwartałów powinniśmy do takich poziomów zejść” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.
Na koniec II kw. 2023/2024 (na koniec lipca 2023) zapasy spadły o 29,7% r/r do 3,13 mld zł z 4,45 mld zł rok wcześniej ze względu na efektywną politykę promocyjną i zakończenie wyprzedaży starszych kolekcji. Spadek zapasów na m2 wyniósł 43,9% r/r do 1 722 zł/m2 ze względu na dalszą poprawę zarządzania towarami i pracę nad przyspieszeniem rotacji (poprawa rotacji ze 175 dni w II kw. 22/23 do 122 dni w II kw. 2023/2024).
Spółka podała w prezentacji, że ok. 72% zapasów stanowiła kolekcja Jesień/Zima 2023/24, a 20% zapasów kolekcja Wiosna/Lato 2023 (na dziś w większości wyprzedana). Na 31 lipca 2023 r. liczba sklepów Grupy wyniosła 2 141, czyli o 385 więcej niż rok wcześniej, z czego w Polsce było 1 090 (+106) a za granicą 1 051 (+279).
LPP podała, że chce mieć 2 mln m2 powierzchni na koniec 2023/2024, a celem na kolejne dwa lata jest 10-15% wzrostu powierzchni rocznie, podała spółka. Celem na rok obrotowy 2024/2025 jest 2,3 mln m2 powierzchni (w tym 905 tys. m2 w Polsce, a 1 395 tys. m2 za granicą). Na koniec r.obr. 2022/2023 LPP miała 1,67 mln m2 powierzchni.
Po wynikach za I poł. roku obrotowego 2023/2024 (luty-lipiec 2023), LPP podtrzymało całoroczne plany, zakładające m.in. wzrost przychodów o ok. 20% r/r do ok. 18 mld zł, 51-53% marży brutto na sprzedaży i powyżej 10% marży EBIT. Planowany capex został obniżony do 1,05 mld zł z wcześniej szacowanych 1,1 mld zł.
Wcześniej spółka podała, że w I poł. r.obr. 2023/2024 (luty-lipiec 2023) miała 548,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 94,3 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8 214,8 mln zł w porównaniu z 7 374,8 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 494 mln zł wobec 1 036 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews