Mercator Medical podtrzymuje strategię ukierunkowaną na sektor rękawic industrialnych i w tym miesiącu uruchomi ostatnią linię w dedykowanej mu trzeciej fabryce grupy, poinformowała wiceprezes Monika Żyznowska. Oceniła też, że widać pierwsze zwiastuny wzrostu cen rękawic na rynku.
„Podtrzymujemy naszą strategię ukierunkowania się na sektor rękawic industrialnych. Fabryka – trzecia – która już praktycznie w pełni jest uruchomiona, a ostatnia linia będzie uruchomiona na koniec tego miesiąca – jest dedykowana tego rodzaju rękawicom” – powiedziała Żyznowska podczas konferencji prasowej.
Podkreśliła, że koncentrowanie się na wyżej marżowym rynku rękawic specjalistycznych to dobra strategia. Zapowiedziała też, że w kolejnym kwartale spółka może podzieli się wiadomościami o sukcesach w USA.
„Na horyzoncie – na początku II kwartału – mamy kilka sukcesów, którymi być może będę mogła się pochwalić na kolejnej konferencji. [Sukcesami] w 'odwojowywaniu’ klientów amerykańskich, częściowo również w zdobywaniu największych klientów amerykańskich w [segmencie] rękawicy medycznej premium” – powiedziała wiceprezes.
Oceniła też, że widać pierwsze zwiastuny wzrostu cen rękawic na rynku europejskim.
„W Europie nie notujemy już obniżek cen, trend spadkowy się zatrzymał. […]. Widzimy pierwsze jaskółki tego, że być może w zakupie rękawic te ceny również zaczną się podnosić. Takie podwyżki cen Chińczycy już otwarcie komunikują, że zaczną podnosić cenę rękawic. […] Pierwsze jaskółki trendu zwyżkowego, cenowego, my odczytujemy dość pozytywnie” – wskazała.
Odnosząc się do powtarzających się pytań o cele skupu akcji i ewentualność wycofania spółki z GPW, powiedziała: „Nie prowadzimy rozmów na temat ściągnięcia spółki z giełdy i skup też nie realizuje tego celu. Celem skupu jest transfer zysków do akcjonariuszy” – zadeklarowała Żyznowska.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,73 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews