Mex Polska zawarła umowy na trzy nowe lokale gastronomiczne przy Starym Rynku w Krakowie, które będą działać pod szyldem Pijalni Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas oraz Pankejk, a ich uruchomienie planowane jest w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, podała spółka. W I poł. 2024 r. spółka chce łącznie uruchomić 6 nowych lokali.
Obecnie holding posiada 46 dochodowych lokali funkcjonujących pod pięcioma markami, a w tym półroczu liczba ta może wzrosnąć o co najmniej sześć kolejnych, z uwagi na plany dalszej ekspansji obejmującej miasta tj.: Katowice, Wrocław, Kraków, Nowy Sącz, Zamość i Mławę, podano.
„Popyt na nasze usługi gastronomiczne cały czas rośnie, co przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Szczególnie dochodowym segmentem Grupy pozostają bary i shot-bary, takie jak Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chiccas & Gorillas. Skupiamy się na ciągłej rozbudowie tych marek, planując naszą dalszą obecność m.in. w tak atrakcyjnym mieście jakim jest Kraków. To właśnie w tym rejonie zamierzamy w ciągu kilku miesięcy otworzyć czwartą już Pijalnię Wódki i Piwa oraz pierwszy w tym mieście Chiccas & Gorillas. Centrum Krakowa to obszar pełen życia zarówno w dzień, jak i w nocy, a my zamierzamy w pełni wykorzystać ten potencjał dzięki naszym popularnym konceptom. Dla mieszkańców Krakowa ale i dla turystów, chcących smacznie i niedrogo spędzić czas w gronie rodziny i przyjaciół, także przygotowujemy niespodziankę. Na płycie Rynku Głównego Starego Miasta planujemy otwarcie pierwszego w Krakowie lokalu Pankejk, restauracji serwującej naleśniki i pankejki w wersji wytrawnej i na słodko. Po doświadczeniach z ul. Długiej w Gdańsku wiemy, jak dużą frekwencją cieszy się taka oferta w atrakcyjnych turystycznie miejscach w Polsce” – powiedział prezes Mex Polska Paweł Kowalewski, cytowany w komunikacie.
„W bieżącym półroczu spodziewamy się otwarcia 5, a może nawet 6 nowych lokali w Grupie. O części z nich już wspominaliśmy, jeśli chodzi o rozbudowę sieci bistro, m.in. w Katowicach i Zamościu. Natomiast w najbliższym czasie planujemy także rozszerzyć naszą obecność we Wrocławiu, Nowym Sączu i Mławie, o czym będziemy mogli powiedzieć więcej już wkrótce” – dodał.
Rozwój sieci lokali gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych (w tym modelu rozwijana jest m.in. sieć lokali Pijalnia Wódki i Piwa), podano także.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews